۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۴۰۹۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

خیزش مسلمانان در دفاع از جایگاه پیامبر اکرم به ترویج بیشتر اسلام انجامید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: خیزش اخیر مسلمانان در دفاع از جایگاه پیامبر اکرم(ع) سبب شد تا مقام و منزلت پیامبر بیش از پیش مطرح شده و توجه جهان به دین مبین اسلام بیشتر شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: دشمنان با اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) قصد ضربه زدن به اسلام را داشتند، غافل از این‌که این اقدام موهن خود عاملی برای وحدت و همگرایی امت اسلامی شد.

 

وی با بیان این‌که این فیلم موهن احساسات میلیاردها مسلمان و حتی غیرمسلمان را جریحه‌دار کرده است، خاطرنشان کرد: خیزش مسلمانان سبب شد تا مقام و منزلت پیامبر بیش از پیش مطرح شده و توجه جهان به دین مبین اسلام بیشتر شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هتک حرمت مقدسات دینی به هیچ عنوان قابل توجیه با عناوینی چون آزادی بیان نیست، گفت: این چه آزادی بیانی است که اجازه اهانت به مقدس‌ترین مقدسات را می دهد اما در مواردی چون هولوکاست، ریاضت اقتصادی و یا دیگر مواردی از این گونه عناوین مجرمانه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های آزاد بایستی همواره به پسوند اسلامی توجه داشته باشد، اظهار داشت: همه دانشجویان در جمهوری اسلامی باید با ارزش‌های اسلامی آشنا و عامل به آن باشند، دانشگاهیان بایستی همواره در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت داشته باشند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت روحیه فرهنگی و ارزش های دینی و همچنین متجلی شدن جلوه های اسلامی در فضای دانشگاه بیش از پیش فعالیت کند.

 

آیت الله شبستری دانشگاه را محلی برای تحصیل و تهذیب دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ غلط پشت میزنشینی بعد از فراغت از تحصیل باید در جامعه اصلاح شود، که لازمه این امر تعامل دانشگاه و حوزه صنعت است، البته دولت نیز باید تدابیری بیاندیشد تا مساله اشتغال جوانان رفع شود.

 

همچنین علی رضایی، رییس دانشگاه آزاداسلامی تبریز به ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی این مرکز آموزش عالی پرداخت و از برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه خبر داد./935/د101/س

ارسال نظرات