۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۵۳۱

تشریح فعالیت روحانیان بسیجی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی به تشریح فعالیت‌های اعضای این سازمان در مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس پرداخت.
تشریح فعالیت روحانیان بسیجی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های اعضای این سازمان در مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس پرداخت و اظهار داشت: پس از وقوع دو زمین‌لرزه 6 و 2/6 ریشتری در منطقه ارسباران فراخوان طلاب بسیجی برای حضور در شهرهای اهر، هریس و ورزقان جهت اجرای مراسم کفن و دفن و اقامه نماز میت منتشر شد.


وی ادامه داد: همزمان گروه‌های جهادی استان به همراه طلاب جهادگر استان‌های همجوار نیز با برگزاری جلسات هماهنگی با مسؤولان نواحی سپاه و بسیج این سه شهر در منطقه ارسباران حضور یافتند و اقدام به همکاری در ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله‌زده استان شدند.

 

حجت الاسلام سرایی افزود: حضور جانشین سازمان بسیج طلاب و مسؤول کنگره شهدای روحانی کشور، پیگیری حضور مسؤولان حوزوی در مناطق زلزله‌زده، انتشار و توزیع احادیث بلایا میان مردم، راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی معنوی شهید حجت الاسلام قویدل در ورزقان، حضور روحانیان بسیجی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، قزوین و قم از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم زلزله‌زده ارسباران را از دیگر فعالیت‌های این سازمان دانست و گفت: برگزاری فرائض دینی و مذهبی، اقامه نماز جماعت، برپایی جلسات دعا و نیایش، کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده، امدادرسانی در قالب هلال احمر و دلجویی از خانواده های داغدیده از جمله دیگر فعالیت های طلاب بسیجی بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که حضور طلاب بسیجی در مناطق زلزله‌زده مایه آرامش و امنیت روانی اهالی بوده است، خاطرنشان کرد: طلاب جهادی سازمان بسیج طلاب موفق شدند در روستاهایی که درگیری و تزاع در زمینه انتقال مکان روستا وجود داشته، با برگزاری جلسات مشورتی با مردم رمینه لازم برای تغییر مکان خانه‌های اهالی را فراهم کنند که روستاهای چایکندی و خیرالدین ورزقان از آن جمله بودند.

 

حجت الاسلام سرایی تعامل با ائمه جمعه و مدیران فرهنگی تبلیغی، پیگیری مشکلات و مطالبات مردم زلزله‌زده از مسؤولان، نظارت بر روند خدمت‌رسانی به بازماندگان حادثه، پخت روزانه 3 هزار غذای گرم، روشنگری نسبت به توطئه‌های تجزیه‌طلبانه دشمن، دعوت از طلاب و روحانیان بسیجی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و برگزاری جلسات مختلف با مدیران حوزوی استان را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی افزود: پس از تعامل و هم‌اندیشی با مدیراستانی حوزه علمیه روحانیان و طلاب بسیجی به صورت هفتگی با برنامه‌ریزی از پیش تهیه شده در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و موجب کاهش آلام بازماندگان این حادثه تلخ بودند.

 

وی همچنین از اعزام خواهران طلبه استان برای رسیدگی به وضعیت روحی و روانی بانوان زلزله‌زده ارسباران خبر داد و گفت: 84 طلبه خواهر طی سه روز به همراه کمک‌های اهدایی حوزه‌های علمیه و عموم مردم در مناطق زلزله‌زده استان حضور یافتند، افزون بر این تعدادی از طلاب نیز از سوی معاونت تبلیغ اعزام شدند.

 

حجت الاسلام سرایی ادامه داد: مطابق دستور نماینده ولی فقیه در سپاه عشورا از هر نمایندگی 4 روحانی به مدت دو روز در منطقه حضور داشتند که جمعا 248 نفر روحانی بسیجی با حضور در این مناطق اقدام به مسائل فرهنگی و تبلیغی پرداختند، با احتساب دیگر طلاب و روحانیان اعزامی، 1790 نفر از سوی این سازمان در مناطق زلزله‌زده حضور داشته‌اند./935/ت302/ب

ارسال نظرات