۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۷۸۷
یک کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

ترویج عرفانهای کاذب با نام انرژی درمانی

خبرگزاری رسا ـ اگر کسانی در سایه انرژی درمانی بخواهند ادعای عرفان یا معنویت کنند این ادعا خود علامت عدم سلامت معنوی است و نشان می‌دهد که این فرد از معنویت راستین بهره‌ای ندارد.
حجت‌الاسلام حمزه شريفي دوست مديرگروه عرفان‏هاي نوظهور نهاد رهبري در دانشگاه‏ها

از جمله معنویت‌های نوظهور در کشور جنبش‌های فراروانشاختی است که در قالب‌های متنوعی در حال فعالیت و گسترش‌اند. گاهی گفته می‌شود که انرژی درمانی زیر شاخه طب مکمل است؛ پاره‌ای از مراکز علمی در غرب بین دو نوع انرژی فرق گذاشته‌‌اند، دسته‌ای که شناخته شده و قابل اثبات‌‌اند مانند رادیودرمانی و دسته‌ای دیگر که از نظر تجربی قابل اثبات و یا ابطال نبوده و سنجش‌پذیر نیستند، مانند "پرانا" که در هند و در مکتب یوگا ادعا شده است و در روش‌های چینی با نام "چی" مشهور است.

از همین باب بوده که در غرب و بخصوص آمریکا بارها با مدعیان انرژی درمانی بخاطر علمی نبودن روششان برخورد شده و دستگاههای انرژی سنج را غیر قانونی اعلام کرده‌‌اند.

جمله فنون فراروانشناسی، انرژی درمانی است که با نام «انرژی‌های معنوی» خود را در طیف وسیعِ معنویت‌های جدید جا داده و با آرم عرفان، تزیین شده است. ("ریکی" شودن، بابک سرخپور، ص 15)

بنا بر اعتقاد انرژی درمانگرها، انرژی درمانی یک روش بدون لمس می‌باشد که تنها از طریق انتقال انرژی (نیروی حیات، پرانا، چی یا کی) اقدام به درمان می‌کند که این مکانیسم از طریق فعال کردن سیستم ایمنی و قانون خود‌بهبودی بدن صورت می‌گیرد. اساس انرژی درمانی بر پاک‌سازی انرژی‌های کثیف از بدن و جایگزین کردن انرژی‌های تمیز می‌باشد و روشهایی برای تشخیص بهتر در انرژی درمانی بنام "اسکن کردن" وجود دارد که کار شناخت اعضای آسیب دیده و اختلال یافته را انجام می‌دهد.

امروزه یکی از روش‌های رایج انرژی درمانی"ریکی" است که اساس آن برپایه پذیرش درمانگری به وسیله انرژی می‌باشد؛ هر چند انرژی درمانی منحصر به این روش نیست اما یکی از روش‌های مشهور و به ظاهر علمی در انرژی درمانی می‌باشد. این روش فراتر از درمان به نوعی تصفیه روحی نیز باور دارد و آن را با باطن گرایی و تهذیب باطن آمیخته است.

در"ریکى" ادّعا مى‏شود که انسان مى‏تواند در فرایندی معنوی با راه­کار همسویى، مقدار زیادى انرژى کیهان را دریافت کرده، آن را از خود عبور دهد؛ یعنى با باز شدن مرکز انرژى"چاکرا" در فرد، بدون این‌که تخلیه انرژى صورت گیرد، مقدار مناسب انرژى به فرد نیازمند منتقل مى‏شود و بدین وسیله شفا و بهبودى و تجربه‏ای روحی حاصل می‌شود.[1] با وجودی که انرژی درمانی در واقع چیزی بیش از یک درمان نیست، اما این درمان را به عالم روحانیت پیوند زده و نوعی از عرفان و باطن گرایی را در آن وارد کرده‌‌اند. چنان که در"ریکی" گفته می‌شود:

"ریکی" می‏تواند شما را به سفری روحانی همراه با مکاشفات خاص خود رهنمون سازد.[2]

در جای دیگر ادعا شده:

"ریکی" اغلب نه تنها به عنوان روشی درمانی و مکمل، بلکه به عنوان سیر و سفری روحانی، یا یک نوع شیوه زندگی مورد قبول است.[3]

از همین باب است که موضوع شناخت رنگ‌ها و هاله‌های افراد جهت استفاه‌های روحی و معنوی در دستور کار افراد و مراکزی در دنیای امروز قرار گرفته است که موضوع"آورا" از همین دست است.

واژه"آئورا" که واژه یونانی"آورا"(aura) به این معنی است که انرژی‌هایی که از بدن ما ناشی می‌شود شخصیت و طرز زندگی و افکار و احساسات ما را منعکس میکند و در حقیقت، سلامت ذهن و جسم و روح ما را آشکار می‌سازد. آئوراها به طرق مختلف دیده می‌شوند و معمولا بصورت میدان‌های انرژی شبیه به تخم مرغی بزرگ که کاملا بدن را احاطه کرده است، دیده می‌شوند.

 بیشتر هاله‌ها تا چند سانتی متری دور بدن ادامه پیدا می‌کنند. بر این مبنا اعتقاد بر این است که شخص هرچه عارف‌تر و روحانی‌تر باشد، هاله او بزرگتر است و هر هاله‌ای، رنگی اصلی دارد که اطلاعات مهمی درباره شخص آشکار می‌کند و بیانگر روحانیت، احساسات، ذهنیت و خلق وخوی فرد است.

هستند افرادی که در کشور ادعای انرژی درمانی و یا درمان با انرژی"ریکی" را دارند و کم نیستند افرادی که از این مهارت به عالم معنویت و معناگرایی پل زده و بساط عرفان پهن می کنند. براستی پیام انرژی درمانی چیست؟ آیا این عمل نسبتی با تعالی روح دارد؟

جن‌گیرها هم ادعای انرژی درمانی دارند

ابتدا باید دانست که بسیاری از مدعیان انرژی درمانی، توانمندی درمان‌گری ندارند و یا بسیار کمتر از آن چه ادعا می‌کنند؛ مهارت دارند. یعنی اگر هم اندکی از انرژی درمانی اطلاعاتی دارند، به این حد نیست که بتوانند مواردی را که ادعا می کنند، مداوا کنند چرا که موارد زیادی مشاهده شده که این افراد با اغراض ناشایستی مانند شهرت و یا کسب پول و یا احیانا تمتعات جنسی از دیگران این گونه ادعا‌ها را مطرح می‌کنند.

در موارد دیگری نیز افرادی وجود داشته‌‌اند که قدرت‌های غیر شرعی دیگری غیر از انرژی درمانی را دارا بوده و افراد ناآگاه چون نمی‌دانسته‌‌اند که این قدرت روحی با انرژی درمانی تفاوت دارد؛ به نفع این افراد تبلیغات می‌کنند که فلان فرد انرژی درمان‌گر است. در حالی که انرژی درمانی نبوده، بلکه جن گیری بوده است.

مثلا در یک مورد فردی که به نام، انرژی درمان‌گر مشهور بود، معلوم شد که از طریقِ کارهای ضد شرعی با پاره‌ای از اجنه کافر ارتباط دارد و اخباری را در مورد زندگی مریدانش، به صورتِ کسب خبر از جنیان به هوادارانش می‌دهد و ایشان فکر می‌کردند که این فرد، توان درمان‌گری دارد؛ در حالی که هیچ کار درمانی از وی ندیده بودند؛ ولی چون تصور می‌کردند که استادشان صاحب کرامت است؛ خیال کردند که هر کاری از وی ساخته است. به همین علت انرژی درمانی را هم برایش دست یافتنی و قابل انجام می‌دانستند.

نکته دوم این که انرژی درمانی، صرف نظر از مدعیان دروغین زیادی که امروزه در بازار مرید پروری فعالند، یکی از توان‌مندی‌ها و واقعیت‌هایی است که خداوند در وجود انسان قرار داده است. یعنی مرتبه ضعیفی از انرژی که قدرت درمان‌گری دارد؛ در کالبد همه ما وجود دارد. نکته در این است که بعضی در سایه تمرین‌های تمرکزی و روحی می توانند مقدار بیشتری از این انرژی را به کار بیندازند.

میزان انرژی که انسان در حالت عادی می‌تواند به کار گیرد، مقدار کمی است اما با تمرین‌های متناسب،می‌توان هم مقدار بیشتری انرژی جذب کرد و هم مقدار بیشتری انرژی برای دیگران ارسال کرد.

نکته سوم این که انرژی درمانی نه یک مسئله معنوی و نه یک قابلیت عرفانی که در حقیقت یکی از مزیت‌های جسم انسان است، که خداوند مثل دیگر قابلیت‌های جسم، به انسان موهبت کرده است انرژی درمانی اساسا ربطی به ایمان و تقوای افراد ندارد؛ یعنی یک فرد بی ایمان و حتی یک انسان ضد خدا هم می‌تواند در صورت تمرین و ممارست از این قدرت بهره گیرد.

نتیجه این که حتی اگر کسی در ادعایش (درمان‌گری با انرژی) راستگو هم باشد، ادعاهای معنوی و معرکه گیری‌های عرفانی‌اش، یک فریب است. به عبارت دیگر ممکن است کسی در قدرت درمان‌گری راستگو باشد، اما در ادعای عارف بودن و مرشد بودن، یک شیاد و فریب‌کار از آب در بیاید.

به همین علت است در غرب و در اماکن آکادمیک با انرژی درمانی برخوردی علمی داشته‌اند، نه روحی چرا که انرژی درمانی و کار با انرژی را در قالب یک رشته علمی تدوین کرده‌‌ و برای آن ضابطه و شرایط و فیلتر‌های آموزشی قرار داده‌‌اند و آن را در زمرۀ طب مکمل جا داده‌‌اند. ("ریکی" شودن، بابک سرخپور، ص 8)

نکته دیگر این که این طور نیست که همه امراض را بتوان با انرژی درمانی مداوا کرد. اولا بیشتر معطوف به جسم و امراض عضلانی و استخوانی کاربرد دارد؛ نه اختلالات روانی و روحی؛ دوم این که افرادی که انرژی درمان‌گر هستند خودشان در معرض تشعشعات انرژی منفیِ حاصل از انرژی‌های مضر دیگران هستند. یکی از کتاب‌های مربوط به این حوزه آورده است:   

هدف انرژی"پرانایا" اینست که دستگاه تنفسی در بهترین شرایط عمل کند (باعث اصلاح گردش خون شود، هضم و دفع دچار اشکال نشوند، مریضی‌ها تبدیل به سلامتی گردند). (یوگا درمانی، پرتو پرانایا، آینگر، ترجمه‌ مهیار خورزاد، نشر کارون ص 43)
 
هر چند منظور مولف امری فراتر از انرژی درمانی موجود است، اما نباید فراموش کرد که حتی مراتب بالای درمان‌گری با انرژی که این مولف ادعا کرده است، تنها یک اثر جسمی است و نه یک تعالی معنوی و اخلاقی.
 
نکته آخر این که در آزمایشگاه‌های مخصوص انرژی و دستگاههایی که در این جهت به کار گرفته شده‌‌اند؛ ثابت شده است که افراد مومن و با تقوی میزان انرژی زیادتری دارند و حالات معنوی مانند نماز و روزه و دعا انسان را در حالت انرژی متراکم‌تری قرار می‌دهد. بنابراین به روش تجربی هم اثبات گردیده که تاثیر ارتباط با خدا و حالت‌های معنوی که در دین مقدس اسلام به آن پرداخته شده است، بی بدیل است. به عبارت دیگر اعمال شرعی که در متون دینی به آن‌ها سفارش شده است هم، همین تاثیرات را دارد هر چند انسان مومن و متعبد نباید این اعمال را با قصد کسب انرژی به جا آورد؛ بلکه باید با نیت انجام اوامر الهی به انجام این دستورات اقدام کند در این صورت، هم از نتایج معنوی و اخروی آن بهره‌مند شده و هم ازثمراتی که در کوتاه مدت بر جسم داشته است، نیز محروم نمانده است.
 
بنابراین اگر کسانی در سایه انرژی درمانی بخواهند ادعای عرفان یا معنویت کنند این ادعا خود علامت عدم سلامت معنوی است و نشان می‌دهد که این فرد از معنویت راستین بهره‌ای ندارد. اگر کسی از این توان بهره‌ای هم داشته باشد نباید دیگران او را به عنوان فردی معنوی و صاحب نفس و صاحب کرامت معرفی کنند. همگان وظیفه دارند این تلقی اشتباه را اصلاح نمایند. در این میان حوزویان و بزرگان معنویت در حوزه علمیه وظیفۀ سنگین‌تری دارند که قلمرو علوم تجربی با مرزهای عالم معنا و شاخص‌های معنویتِ راستین به هم در نیامیزد.

حجت الاسلام حمزه شریفی دوست، کارشناس ارشد حوزه در معنویت های نوظهور


[1]. ر.ک. قدرت یابی با ریکی، پائولا هوران، ژاله مخزنی، ص 75.
[2]. آن چارلیش، دایره المعارف رموز ریکی، منیرالدین اعتضادی، نشر راشین، ص16.
[3]. همان، ص 18.
/925/م9/ع
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
هر آنکو کند کار چون ابلهان در انظار مردم بود یا نهان. بداند یقین میرود از جهان بذلت همانند آن کجرهان ندیدی ندامت در آمد نیوز شد آگه ولی دیر که سوختش فیوز؟ پس ار عاقلی کار باطل مکن بچاکرای هندی خود عاطل مکن
انرژی ز هاون و یا گوشتکوب کجا میکند حال بیمار خوب؟
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
نچسبانید لطفا کیش هندی به اسلام از چهالت یا ز رندی
که اسلام با جهالت جنگ دارد نفاق مشرکین صد رنگ دارد
انرژی هاونی یا دسته گوشتکو کدامین شخص بیمار را نمود خوب؟ چرا با نام علم یا نام اسلام کنیم افسانه های پوچ خوشنام؟
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
امام علی علیه الصلوة و السلام که الگوی و اسوه ما مسلمانان و هر انسان عاقل و آزاده ی دنیا است . هنگامی که فرق مبارکش بدست شقی ترین ملعون زمانش شکافته شد دستور داد برای درمانش پزشک آوردند . او که علوم اولین و آخرین را داشت .نفرمود از مدعیان انرژی درمانی بیاورند تا درمانش کنند . .علمای عالیقدر و مراجع عظیم الشان خودمان را هم دیده ایم و میبینیم که هر گاه بیمار میشوند به پزشکان متخصص مراجعه میکنند . نه به چاکرابازان که اکنون تلاش میکنند با چسباندن تعالیم مرتاضان هندی به اسلام خرافه های انگل ساز آنان را در اذهان جوانان خوب که فرزندان عزیز اسلامند بریزند .پس مواطب باشیم که براه های شیطانی سوقمان ندهند. والسلام.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
در فضای نابسامان مجازی . شدید است هرج و مرج حقه بازی . برای هدم معنای دیانت . کنند بر عالمان دین خیانت . چه تهمت ها زنند بر فرد دانا . بدان نیت که خود گردند توانا . چه میدانند اگر عالم نباشد. نظام دین خلق از هم بپاشد . ولی آشفته بوده است خوابشان بس . که تعبیری ندارد نزد هیچکس . ز تهمت های پوچ بی اساسان . چرا باید شود عاقل هراسان . فریب شیطنت های دو رویان . ندارد هیچ اثر در حقجویان . نگرداند رخش عاقل ز عالم . کسی کو قلب دارد پاک و سالم. و السلام.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
چرا راه خردمندان نپوئیم . کمالات الهی را نجوئیم؟ چرا باب خرد بر خود ببندیم. شویم بیچاره و بر خود بخندیم؟ کدامین چاکرا باز است عالم؟ چرا باید رویم دنبال ظالم ؟ برای آنکه از آلام بکاهیم . چرا آرامش از هندو بخواهیم؟ مگر ترک تعقل عیب و بد نیست . جلوی راه آدم عین سد نیست؟ بیاریم رو بدانش چون بزر گان . بیاموزیم تعلیمات فرآن. بباطل دل ببندند عاقلان کی . چرا افسانه ی چاکرا کنیم پی؟
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
نرفت هیچ آدمی دنبال چاکرا. جز آنکه داد آز دست روح پاک را . کدام عاقل رود دنبال موهوم. حیاتش را کند سرتا بپا شوم؟
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کسی کو خواسته باشد یاد گیرد. ز علم چاکرائی زاد گیرد. ببندد چشم چپ را و گشوده کند راست و فشار آرد به روده . برد ابروی راست خویش بالا . ولی ابروی چپ پائین حالا . در این صورت شود چشم ششم باز. بهمراهش کمی هم گر کند ناز. ببیند برزخ و هر مرده ای را. ز دنیا رفته و افسرده ای را. خبر آرد ز برزخ حال خوبان . بگوید توپ توپند شاد رویان . چنین علمیست علم چاکرائی. بغفلت از تعلم پس چرائی؟ گر آموختی بیاموزش بدائی. ز بعدش هم بنوش حتما دو چائی.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
با تشکر و عرض ادب بجهت محبتی که مبذول فرمودید بسیار تشکر میکنیم انشاءالله بقیه ی عرایضم را در اوقات دیگری به ا ستحضار مبارکتان میرسانم. والسلام.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
گرفت تصمیم باطل مرد رندی شچسباند به اسلام کیش هندی ز بودا و ز جینا شاهد آرد که مردم را ز اسلام باز دارد بچسباند بقرآن حرف مفت را ز ابلیسان عالم هر چه گفت را کند اغفال باشد جاهلان را به ره در ماندگان و کاهلان را تلاشش باشد اما بی نتیجه بجان عمه ی پیرش خدیجه . وایسلام.
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
ادعا میکرد درمان میکند . خرم و سالم بفرمان میکند . گر نداری پا برای رفتنت . نای ایستادن نداری در تنت . هان تهی گشته انرژی زین دو پا. پس چنان کاری کنم یابی شفا. راحت و آسوده حرفم گوش کن . من انرژی میدهم تو نوش کن . بعد از اندک مدتی نیکو شوی. در خیابان و بیابان میدوی . همچون آهوئی که باشد در ختن. بهتر از پاهای سالم در دو تن . در جوابش گفت یک مرد فهیم. ما بدور از انحرافات رهیم. با عرض پوزش بقیه را در مرحله ی بعد میآورم .چون شعر طولانی است. .
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
هر که پندارد ز دانایان سر است . خالی از عقل و وجودش بی بر است. بس که خوردی از شیاطینت فریب . حرف دانایان بگوشت شد غریب . گفته اند تعطیل کن افکار و عقل. هرچه میگوئیم بگیر از ما بنقل. گرچه ما الله و معصوم نیستیم . خویشتن هم هیچ ندانیم کیستیم. چون پذیرفتی تو هم این حرف مفت. روح خود را باختی با آنچه گفت. هیچ نفهمیدی نباشد فکر اگر . پس چه فرقی باشد انسان را ز خر . حرف قرآن کریم و عترت است. فرق انسان از بهائم فکرت است. پس برو تقوای حق را پیشه کن . در شناخت حق بسی اندیشه کن. هر که تقوای خدا را پیشه کرد . علم و حکمت در درونش ریشه کرد. یجعل الله لکم فرقانا ار . تتقو ا الله نه جز او را دگر. لحطه ای را در تفکر وقت نه . کز عبادتهای هفتاد سال به . حرف پیغمبر بگیر و گوشدار . تا بهنگام لزوم آید بگار . والسلام .
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
بسم الله الرحمن الرحیم. معلوم میشود آنچه سابقا از فیزیکدانا ن درمورد انرژی میشنیدیم ومیخواندیم همه باطل بوده است!!آخر چرا فیزیکدانان بدون مراجعه به مرتاضان هندی و آموختن و شناختن انرژی به تدریس آن بپردازند؟! مگر ممکن است کسی که بدون شناختن هفت منبع اصلی انرژی که عبارتند از هاون. بیل . گوشتکوب .خرطوم فیل.کلنگ. و دو چیز دیگری که دسته داشته باشند . زیرا از هرکدام انرژی خاص خود (انرژی دسته هاونی . دسته بیلی . خرطوم بیلی و....) را میتوان تحصیل کرد.علاوه بر آن طول و عرض و ضخامت هریک از این انرژی ها و مهم تر از همه مجاری ورود انرژی در بیمار و تناسب آنها نسبت به انرژی ها را بشناسند و عالمانه ومدبرانه هریک را درمواقع لزوم تجویز و بیمار را درمان کنند. !!حالا باز خوشحالیمان که عالمان مرتاض هندی بیدارمان کردندکه ضرر را از هرکجا و در هر زمان جلو بگیرند خوب است.و السلام
4
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
از کنار عده ای میکرد عبور . مدعی کآن عده را اهل قبور در خیال آورد و پنداشت جاهلند . از تفکر ناتوان و کاهلند پس شود در چنگشان آورد گفت ای جماعت هر چه میخواهید مفت لب گشائید میهم من هر چه بود هر نیازی را که دارید هر چه زود بعد از این آگاه باشید کاین منم قادر مطیق خدا با این تنم یک نفر گفتا که ای راس الرفیق زد به رود نیل و شد فرعون غریق راست اگر گوئی گشاد کن پس کنون چشمهای تنگ این اهل فنون مدعی دید قافیه تنگ آمده است ادعایش مایه ی ننگ آمده است شرمگین و غرق در فکر شد دمی خواست که تعدیلش کند آن را کمی گفت مردم قدرت ما در زمین با انرژی میگشاید کار همین میکنیم درمان ما هر درد را با انرژی گر مریض است فرد را بخش پائین را ز تن های شما میکنیم بگشاده اینست کار ما ور نه ما خود هم که بیمار میشویم از پی دارو و درمان میدویم ما همه مثل همیم و پر نیاز میخوریم گاهی خیار و گه پیاز والسلام.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
با انرژی گفت بهبودی دهم بر سر بیمار اگر دستی نهم قدرتم رین هم که گفتم بیشتر است تیز و نافذ تر ز هرچه نیشتر است با نگاهی عالم برزخ عیان بینم و آرم برایت در بیان گر چه بیمارم خودم قرص میخورم درد بیما ران بسرعت میبرم گفتمش خوشباوریها تا کجا می فریبد مردم از اهل دجا ما گذشتیم از نگاه برزخی گو که در جیبم چه باشد یا اخی بشنو این ضرب المثل بار دگر کم به دل کن بعد از این خون جگر کل طبیب ار بوده باشد ای رفیق کله ی طاسش کند پر مو دقیق این همه بیمار در دار الشفا گو کدامین را نمودستی دوا گفته هایت را نباشد هیچ دلیل گر پذیرد کس بود از مخ علیل والسلام.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
شکستن باید آن تابوی هندی. کند نا آگهان بی دین ز رندی گهی برچسب دین دارد به سینه. ولی ورزد به دینداران کینه گهی هم نام علم بر خود گذارد که شاید مردم از ره باز دارد. اگر طالب بود بر علم هر کس. بدانشگاه یا حوزه رود پس
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
جا کند هرکجا اگر چاکرا. دور تو پاکش کند همان خاک را پس خبر کن چهار نفر خان را . بلکه از مردمان نا دان را عمه خانم اگر شود راضی . میدهد حکم باز شدن قاضی
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
گرفت تصمیم باطل مرد رندی . بچسباند به اسلام کیش هندی ز بودا و ز جینا شاهد آرد. که مردم را ز اسلام باز دارد . بچسباند به قرآن حرف مفت را ز ابلیسان عالم هر چه گفت را. کند اغفال باشد جاهلان را . به ره در ماندگان و کاهلان را تلاشش باشد اما بی نتیجه شجان عمه ی پیرش خدیجه .
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
میشود چاکرای هر کس باز . گرچه حتی نخورده باشد غاز میشود باز با کشیدن لام . لازمش این که خورده باشد شام رفته باشد ز بعد آن بر بام بشمارد ز جوکیان چند نام با وضو باشد و بگوید ذکر کاملا خود تهی کند از فکر چشم عقلش همینکه شد مستور نیک و بی عیب عمل کند دستور هر چه بیشتر چنانچه باشد خام مز ه شیرین نمایدش در کام
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
بلی باید شکست تابوی هندی بخود چسبانده نام علم ز رندی گهی نیز نام دین بر خود یدک کرد. که قلب مؤمنین از دین کند سرد
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
چاکرا بازان گشودند چاکرا بارور کردند تمام خاک را مشکلی دیگر نمانده در جهان در زمین و آسمان و در نهان هر که گوید مشکلی دارد دروغ گفته ! و گشته درونش بی فروغ چاکرا در حال عادی یا نبرد. گو کدامین مشکلی را حل نکرد؟! بار ها داده است انرژی مرده را. روح و جان بخشیده است افسرده را !! گر خردمندان نکردند باورش. نیست باکی باشد ابلیس یاورش.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
به دورتو پاک کن هر چاکرایت. شود عمه در آن حال خاک پایت . لباس عمه خواهی را به تن کن . اگر عالیس هم خواستی بکن نوش دگر هم بعد از آن هر گز مزن جوش . بده بر گفته های جوکیان گوش بحدی که برندت کامل از هوش . شود ساقط دگر تکلیفت از دوش که تکلیف از خردمندان بخواهند. نه از آنا که با شیطان براهند در آن صورت شوی کامیاب کامل. بفرمان شیاطین کلا عامل .
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
جان فدایت عمه جان محروم شدیم. مانده اندر گوشه ای چون بوم شدیم گفته ایم از چاکرا و راه تو . لیک خجلانیم ز روی ماه تو قدرت تطهیر دورتو را زیاد . ما بیان کردیم تا ماند بیاد هیچ خردمندی فریب ما نخورد. وهم چاکرا آبروی ما ببرد قدرت اسلام و عالم بین خلق. رانده ما را در بیابان همچو دلق نا امیدیم دست و پائی می زنیم. گور خود با دست خود ما میکنیم.
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
بد اندیش را گو که ای بینوا بکن روح بیمار خود را دوا مکن دل به افسانه ها هیچ خوش جهالت نرویاند عرفان بهش ز بد فهمی و دون تحصیل علم نشد هیچکس عارف و اهل حلم ندانسته قرآن و نا خوانده دین کی عارف شوی جاهل پر ز کین؟ به دوری ز قرآن و ترک عمل جهالت بنقد است و عرفان امل چنان نفس را بد فریب داده ای که گوئی ز اول غریب زاده ای بنیکی اگر درک قرآن کنی نیارست یقین ترک برهان کنی و السلام.
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
بر دو قسمند حقشناسان در جهان عده ای حقگو به آشکار و نهان عده ای حقپوش و باطلگو عیان باطل خود حق نمایند در بیان عقل ظاهر بین که تعطیل است همه میرود چون میش دنبال رمه چون علف میخواهد و آب کمی میشچران را میبرد فرمان همی او چه میداند جهاد و حق چیست نمره اش در خوردن و خواب است بیست . دم ز عرفان گر زند این بینوا بایدش گفت روح خود را کن دوا.
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
در تمام کارها از جزء وکل فکر نیکو را شکوفا کن چو گل حکمت و علم و خرد را بار بند جمله را با وحی حق در کار بند گفته ها و هر عمل از هر کسی کن تماما زیر و رو و بر رسی حق و باطل را بنیکی درک کن حق را برگیر و باطل ترک کن در چنین صورت ره عرفان گشود از برایت حضرت رب الودود
4
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
عقل همچون چشم سالم وحی نور گر نباشد نور چه بینا و چه کور هر در محرومند و از دید نا توان خواه باشد پیر یا شخص جوان پس مجو عرفان از مرتاض هند یا ز هر برگشته از دین مرد رند
4
0
محمد رضا از سبزوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
آقای محمد مهدی اسلامی (ناممستعار) چقدر برای این خبر نظر فرستادید تاریخ خبر را هم چک کردم پس از هفت سال از انتشار خبر موضوع چیه ؟
2
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
جناب آقا محمد رضای عزیز از سبز وار سلام علیکم و رمة الله .از این که وقت شریفتان را خواندن یا حتی رویت نظر های بنده کرده اید موجب امتنان و تشکر است . موفق و سربلند باشید. مملتمس دعای حضرتعالی محمد مهدی اسلامی .
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
ما انشاءالله دوستدار علی امیر المؤمنین صلواة الله و سلامه علیه هستیم.اجازه میخواهیمخدمت برادر عزیزم آقا محمد رضا از سبزوار موطن حکیم بزرگوارمان حاج ملا هادی افتخار علم اسلام عرض کنم که قسمتی از اشعار علامه اقبال لاحوری را البته با مقداری جسارت از بنده بیاورم تا روشن شود جوانان عزیزمان اگر میخواهند عرفان و سلامت روح را پی کنند بجای افتادن به دنبال چاکرا بازان ومروجین جوکیان هندی این همه بزرگانی را که خودمان ناریم رها نکنند و از سرچشمه علم و حکمت و ادبشان کسب فیض کنند. چون طولانی شد بقیه را در قسمت دیگر مینویسم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
فهم معانی نظرات کاربر عزیز سایتتان آقای محمد مهدی اسلامی (ناممستعار) دشوار است
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
با عرض سلام و ادب عفوم بفرمائید.التماس دعا دارم.
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
با عرض سلام واحترام خدمت این کاربر عزیز و بزرگوار عرض میکنم اگر وا قعا مشکلی وجود دارد امر بفرمائید تا جائی که از عهده برآیم در خدمتتان خواهم بود .انشاءالله موفق و سربلند باشید. التماس دعا دارم .محمدمهدی اسلامی (نام مستعار). والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵
بسم الله الرحمن الرحیم. با احترام به عرض کاربران عزیز میرسانم که شخص محترمی در جائی به نوشته های بنده اعتراض کرده بود .حقیر هم با حفظ حرمت ایشان جواب ا« اعتراض نوشتم اما ایشان از آوردن این نوشته ی بنده خود داری کرد .حتی یک کاربر از ایشان خواسته بود پاسخی را که داده ام بیاورد باز هم از آوردن آن سرباز زد . واقعا برخود وظیفه میدانم از مدیریت محبوب وب سایت ترویج عرفانهای کاذب صمیمانه تشکر و قدر دانی کنم که بزرگواری بفرمایند و این عرایض بنده را منتشر بفرمایند همانطوری که کوچکترین اعتراضی به بنده نفرموده اند . و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کاربر محترمی بنام شریف جناب آقا توماج که در جای دیگری از بنده خواسته بودید بدانید جوابی که به آن شخص محترم معترض به خودم
نوشته ام چه بوده است .بعرض مبارکتان میرسانم که امرتان را اطاعت وجوابی را که به آن بزرگوار نوشته بودم در سایت دیگری بطور بسیا رقریب به مضمون باز نویسی کرد ه ا م اندکی جسجو بفرمائید پیدا
و ملاحظه خواهید کرد . اما این مطلب در این وب سایت محبوب آوردم چون که دست اندر کارانشان را خیلی منصف و محبوب میدانم .برای شما و همه ی جویندگان و خدمتگذاران حق و خودم از خدای متعال توفیق روز افزون خواهانم . والسلام علیکم و ر حمة الله و برکاته .
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم. خیلی عجیب است که بعضی از محترمین وقتی میخوانند یا میشنوند که هر که نان از عمل خویش خورد متن از حاتم طائی نبرد یا مثلا تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی ناراحت میشوند و میگویند به ما توهین شده است.وشاید بیشتر از هر چیز ناراحت کننده تر این باشد که بنده نوشته ام بجای آن که جوانان عزیزمان را تشویق کیم که فیزیکدان .شیمیدان فیلسوف .فقیه ودانشمند بشوند نه آن که به مرتاض و انگل زی شدن بشویق کنیم .ونامش را هم انرژی درمانی و عرفان بگذاریم . پناه بر خدا . و السلام.
1
0
روابط عمومی خبرگزاری رسا
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
برادر محترم آقای محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
با سلام و احترام؛ نسبت به عنایت حضرت عالی در ارسال نظراتتان در ذیل این خبر کمال امتنان به عمل می آید؛
لطفا به جهت هماهنگی در ارسال مطالب ارزشمنداتان با شماره تلفن روابط عمومی خبرگزاری رسا 9121516136 تماس بگیرید.
با سپاس از عنایتتان به اخبار رسا
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
از انرژی می پرسیم که پس چرا از انرژی درمانگرانش هیچ خبری نیست که مبتلایان به بیماری کرونا را با کمک گرفتن از تعالیم مرتاضان هندی درمان کنند؟
انرژی کجا رفته درمانگرت ؟ چرا کرده ای باز وی از سرت؟
تو قادر به درمان نه ای یا که او . نبرده است ز درمان درد هیچ بو؟
اگر قادر است او بدرمان درد. کدامین کرونائی در مان کرد؟
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
در پاسخ به محمد مهدی اسلامی (نام مستعار ) که از انرزی حال انرژی درمانگرا ن و کیفیت در مانگری آنان را با انرژی پرسیده است . ز در مانگران گر شفا خواسته ای . چرا قدرشان اینچنین کاسته ای ؟ بنا نیست که در مان امراض کنند . هدف بوده تعریف اعراض کنند . فقط خواسته اند در س منطق دهند . ز تعریف ذات و عرض وا رهند . بفوت و بشوت و بتوت اندکی . کنند حال ها خوب با فندکی .
دگر هیچ سؤال از انرژی مپرس . ندارد خوش آن را نه هندی نه فرس .
حسین
Germany
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
جناب محمد مهدی لطفا راه های پاکسازی و قطع ارتباط و رهایی از این انرژی ها رو اگر میدونید اطلاع رسانی کنید.اکثر کسانی که از این روشها آلوده و مجنون شده اند راه درمان رو نمی دانند و یا شرم از در خواست کمک دارند
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
با عرض سلام وادب و احترام برجناب حسین آقای عزیز ، خیلی از جناب عالی شرمنده شدم چون مدتها ست که به صفحه مراجعه نکرده بود م واقعآََ پو زش میخواهم، اما در مورد این دسته از افرادی که میفرمائید ، تعدادی از آنان فقط برای عقده گشائی و خود نمائی و مطرح کردن خودشان در میان دیگران دم از این کارهای پوشالین و پوچ و در وغ می زنند ، یک عده شان هم که فریب خورده اند اگر پی برده اند که کار غلطی را دنبال کرده اند ، تنها راه این است که با تمرین زیاد در جهت عکس آن باور های غلط کار کنند ، مثلاَََ به مطالعه ی کتب مفید و سازنده بپردازند و دیدشان را نسبت به نگرش دینی گسترش دهند ، با خواندهن آثار نورانی حضرات آیات عظام دامت برکاتهم ، آقا یان مکارم شیرازی ،جعفر سبحانی ، شهید مطهری و .....اما اگر به بیماری مبتلاءشده باشند حتماََ باید به روانپزشک مراجعه کنند و تحت مداوای آنان قرار بگیرند ، ان شاءالله شفاءبیابند . باز هم در خاتمه از حضرتعالی عذر میخواهم ، عمدی در کار نبوده ، است . خدای تعالی به توفیقاتتان بیفزاید لطفتان زیاد و عزتتان مستدام باشد . التماس دعا دارم ، ارادتمندتان ، محمد مهدی اسلامی
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
__ بسمه تعالی __
سؤآل می کنند دوستان کای رفیق __چرا ناقص و نا تمام و شقیق __ گذاردی رها کردی علم حقیق __همه مانده ایم منتظر تا دقیق __ بگیریم و کامل بکارش بریم __ بدانند همه ما از آنان سریم_ بعالم کنیم فخر در چاکرا __ شدیم ما یگانه که هر خاک را __ مبدل به زر می کنیم با نظر __ چرا کرده ای ما را از آن حظر __بگو چشم سوم چطور باز کنیم __ صدا های خود را چو یک غاز کنیم __مگر سخت باشد شویم مبتلا __فقط چند روزی بدرد و بلا __به اسهال یک هفته راحت بسر __ بریم زندگی را چو رعنا پسر __پس از آن دگر چشممان باز شود __ فریب دادن خلق آغاز شود __
0
0