۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۴۳۶

جذب 400 پژوهشگر در مجتمع آموزش عالی مشهد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس گفت: برای عمق بخشیدن به آموزش‌ها و داده‌های علمی طلاب با تبیین مقام والای پژوهش و ضرورت آن، اقدام به شناسایی، جذب و سامان‌دهی پژوهشگران و برنامه ‌ریزی برای اعتلای سطح علمی و مهارتی آنها کرده‌ایم.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت‌الاسلام اخلاقی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس وابسته به جامعه المصطفی العالمیه  گفت: «تردیدی نیست که در پاسخ‌گویی نهادهای علمی به نیازهای دنیای معاصر، سرفصل‌های آموزشی بدون توجه به پژوهشی عمیق و مناسب، ناکارآمد و بی‌اثر خواهد بود».

 وی در ادامه افزود: «برای عمق بخشیدن به آموزش‌ها و داده‌های علمی طلاب با تبیین مقام والای پژوهش و ضرورت آن، اقدام به شناسایی، جذب و سامان‌دهی پژوهشگران و برنامه ‌ریزی برای اعتلای سطح علمی و مهارتی آنها کرده‌ایم».

 معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد مقدس ادامه داد: «تاکنون، در این معاونت، بیش از چهارصد پژوهشگر برادر جذب شده‌اند که در مقایسه با آمار همه دانش‌پژوهان مجتمع، در خور توجه است. تاکنون بیش از سه هزار اثر علمی (شامل کتاب، مقاله، ترجمه و...) به این معاونت رسیده و 1643 اثر ارزیابی و در نرم‌افزار محققان ثبت شده و گنجینه ای ارزشمند به وجود آورده است».

 حجت‌الاسلام اخلاقی، با اشاره به برنامه‌های معاونت پژوهش پس از جذب پژوهشگر، به سه محور اشاره کرد و گفت: این معاونت با هدف ارتقای سطح علمی و مسأله‌ شناسی و نیز آشنایی طلاب با ابزارهای جدید پژوهش، تاکنون، بیش از 150 نشست علمی در موضوعات گوناگون و مورد نیاز در عرصه بین‌الملل برگزار کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری شش همایش‌ ملی، برگزاری ده‌ها کارگاه در زمینه روش پژوهش، روش پایان‌نامه نویسی، نگارش مقاله علمی و آشنایی با قواعد و ضوابط ISI، کارگاه ویراستاری، کارگاه تربیت مدرس مهدویت، سلسله نشست‌های ادیان و عرفان‏های نوظهور، سلسله نشست‌های بررسی شبهات روز منطقه‌ای و برگزاری مراسم تجلیل از مقاله برتر در هر فصل، بخشی از برنامه‌های معاونت است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی واحد مشهد انتشار و نشر یافته‌های علمی در موضوعات فقهی اصولی، قرآن و حدیث، فلسفه و کلام و حقوق با 22 شماره نشریه سفیر، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 21 شماره از فصل‌نامه خبری پژوهشی طلیعه و نیز انتشار بیش از 22 کتاب در انتشارات مجتمع با نزدیک به پنجاه هزار تیراژ و ایجاد سایت سفیر به فارسی و عربی (و در آینده، افزودن سه زبان دیگر) با استقبال مراجعه‌کنندگانی از قاره‌های مختلف و نیم میلیون نفر بازید کننده در سال را از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهش دانست.

وی در پایان گفت: ایجاد انجمن‌های علمی پژوهشی، تاکنون، پنج انجمن شامل علوم قرآن، فلسفه و کلام، حدیث، حقوق و ترجمه تشکیل شده است. برخی از کارهای انجمن‌های مزبور عبارتند از: فعالیت گسترده‌ در ارائه مقالات علمی، برگزاری جلسات نقد مقالات طلاب و پژوهشگران، مشاوره دادن به طلاب در مسائل پژوهشی، برگزاری ده‌ها نشست در موضوعات متناسب با انجمن، انتشار سه نشریه روشنایی درباره فلسفه و کلام، میزان در موضوع حقوق و مسنجر به زبان انگلیسی و نیز برگزاری سفرهای علمی، به منظور آشنایی با مراکز علمی دیگر و استفاده از تجربیات موفق آنها، ارائه طرح‌های پژوهشی و حضور در کرسی‌های نظریه‌پردازی از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهش است./919/د102/ن

ارسال نظرات