۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۴۳۱۸۸
آیت الله شبستری:

اختلاف میان مسلمانان آرزوی ایده آل دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش «غدیر و بیداری اسلامی» اظهار داشت: همگان در جامعه اسلامی باید حقیقت و اهمیت این عید بزرگ الهی را درک کرده و در جهت ترویج اصل ولایت و امامت اهتمام داشته باشند.


وی مهم ترین مسأله جامعه اسلامی را رهبری الهی است و خاطرنشان کرد: این که عید غدیر، عیدالله الاکبر نامیده شده است، به سبب مساله ولایت مولای متقیان است که در روز غدیر خم به وسیله پیامبر اکرم(ص) و با وحی الهی تثبیت شد و خداوند متعال در قرآن نیز فرمود«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا».


نماینده مجلس خبرگان رهبری با تشریح استنادات روایی و آیات قرآنی مبنی بر حقیقت و فلسفه غدیرخم اظهار داشت: خطبه غدیریه نزد اهل تشیع در حد تواتر است و در سایر مذاهب نیز به این حدیث و ماجرای روز غدیر اشاره شده است، اگر ولایت امیرمؤمنان(ع) تحقق پیدا می کرد، به یقین امروز شاهد تفرقه در جامعه اسلامی و سوء استفاده دشمنان نبودیم.


آیت الله شبستری اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و سایر مقدسات دینی مسلمانان را نشات گرفته از عدم تحقق وحدت واقعی حول محور ولایت و امامت در جوامع اسلامی دانست و افزود: اختلاف میان مسلمانان، آرزوی ایده آل دشمنان است و هدف اصلی استکبار از تفرقه در جوامع اسلامی، سلطه بر منابع و ذخایر غنی و وسیع ممالک مسلمانان است.


وی با بیان این‌که ولایت حضرت علی(ع) قبل از روز غدیرخم نیز به صورت متعدد مورد تاکید قرار گرفته شده بود، افزود: متأسفانه برخی صحابه و نزدیکان پیامبر اسلام پس از رحلت ایشان نسبت به شهادت خلافت مولای متقیان خیانت کردند، این خیانت برخی از افراد نسبت به امانت ولایت مصداق جاهل بودن بشر است و متاسفانه این خیانت‌ها نتایج تلخی در تاریخ رقم زد.


امام جمعه تبریز شکرگزاری حقیقی از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و اظهار داشت: عید غدیر خم عالی‌ترین ظرفیت برای تحقق وحدت در امت اسلامی را داراست، سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد.


همچنین اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که همایش «غدیر و بیداری اسلامی» با همکاری نهادهای مختلف هشتم آبان در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: در  این همایش علمی بیست مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات