۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۵۷۶

نخستین همایش «طلاب خواهر، حوزه، انقلاب اسلامی» برگزار شد

خبرگزاری رسا – نخستین همایش «طلاب خواهر، حوزه، انقلاب اسلامی» همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به قم عصر امروز برگزار شد.
ديدار جمعي از بانوان نخبه با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش «طلاب خواهر، حوزه، انقلاب اسلامی» با موضوع تبیین مطالبات مقام معظم رهبری همزمان با دومین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به قم، عصر امورز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، فریبا علاسوند، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: بحث خودسازی و مسائل اخلاقی به تک تک افراد انسانی مربوط می‌شود و با توجه به آیه قرآن کریم که می‌فرماید« کل نفس بما کسبت رهینه» هر شخصی در مقابل رفتار و داشته‌های خود مورد سوال قرار می‌گیرد، پس برای اینکه طلاب حوزه‌های علمیه اخلاقی زندگی کنند و این بحث را تحقق بخشند، نیاز به چیز دیگری ندارند. 

 

وی اظهار داشت: معمولا فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اسلام شناسی بزرگ در هر موضوعی جزو ناب‌ترین صحبت‌ها و اظهار نظرها است و باید معیار و ترازی نزد طلاب بررسی شود، ابتدا خودمان را بررسی کرده و به حل مشکلات خود پرداخته از متهم کردن دیگران بپرهیزیم.

 

بر اساس این گزارش، کبری پورعبدالله، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش گفت: فرافکنی‎ها و عیب‎گیری‎ها از مسؤولان اجرایی یکی از آسیب‎هایی حوزه علمیه خواهران است.

 

وی افزود: خواهران طلبه در سرتاسر کشور اسلامی در صف مقدم خواص بانوان هستند، اساس انقلاب اسلامی بر مبانی اسلامی بنا شده است و تنها اسلام‎شناسان می‎توانند این اصول را تبیین کنند.

 

‎استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به نظر رهبر معظم انقلاب نقش زنان در هدایت بیش از مردان است و طلاب خواهر باید بتوانند حضور خود در خط مقدم را حفظ کنند، پس باید خود را اولین مخاطب رهنمودهای رهبر انقلاب بدانند.

 

وی ادامه داد: شاخص بحث اشتغال زنان، پوشش و سبک زندگی اسلامی باید به وسیله خواهران طلبه تبیین شود.

 

پورعبدالله با اشاره به وجود دیدگاه‎های جنسیتی درباره زنان در غرب، اضافه کرد:  زمانی که حضور جنسی زنان  در جامعه ترویج می‎شود باید دانست این امر از برنامه دشمن است، و باید دانست دشمن برای مکان‎هایی که حضور زنان پررنگ است، سرمایه‎گذاری کرده است./908/پ202/ن

ارسال نظرات