۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۷۲۶

ویژه برنامه‌های دهه ولایت در تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بین‌المللی غدیر تبریز ویژه‌برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام ابوالفضل ولایی، دبیر ستاد بین‌المللی غدیر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه‌برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: همه ساله از عید قربان تا عید غدیر برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، تبلیغی و دینی در سراسر شهرهای استان اجرایی می شود که با استقبال عموم مردم روبه روست.


وی با بیان این‌که در این ایام صدها عنوان برنامه پیش بینی شده که عمده ترین آنها در تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به شور و شعور علوی و همچنین عشق و معرفت ملت ایران به‌ویژه مردم آذربایجان به ائمه هدی(ع) برنامه امسال دهه امامت و ولایت نسبت به سال های گذشته پربارتر است.


حجت الاسلام ولایی خاطرنشان کرد: دیدار با آیت الله مجتهدشبستری، برگزاری همایش و نشست های تخصصی و روشنگری، کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری جشنواره های علمی و ادبی، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی و تجلیل از سادات و دیدار با خانواده شهدا از مهمترین برنامه های این دهه خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برپایی نمایشگاه های غدیر و همچنین ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر را از دیگر برنامه ها اعلام کرد، تصریح کرد: سلسله نشست‌های علمی، معرفتی و پرسش و پاسخ پیرامون مساله امامت و ولایت فقیه در محافل حوزوی و دانشگاهی نیز برگزار می شود.


وی فضاسازی و تزیین اماکن و معابر، گردهمایی هیات های حسینی و مذهبی، توزیع اقلام و محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه های ستاد غدیر استان دانست و گفت: همزمان با عید غدیر نیز گردهمایی بزرگ ولایت‌مداران تبریز با هدف تجدیدمیثاق با آرمان های امامت و ولایت برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام ولایی در ادامه از برگزاری همایش « غدیر و بیداری اسلامی » با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی استان در هشتم آبان ماه سالجاری خبر داد و گفت: همایش «غدیر و بیداری اسلامی» به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیرخم برگزار خواهد شد، که در طول این همایش علمی 20 مقاله برگزیده فقهی، تحقیقی، علمی و پژوهشی به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.


وی غدیر؛ احیای هویت اسلامی مسلمانان، فرهنگ غدیر؛ بیداری اسلامی و عصر ظهور، فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خمینی(ره) فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خامنه ای و همچنین فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر اندیشمندان جهان اسلام را از جمله محورهای این همایش برشمرد.


دبیر ستاد بین‌المللی غدیر تبریز ادامه داد: غدیر و صدور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در افق فرهنگ غدیر، فرهنگ غدیر و آینده بیداری اسلامی، آسیب شناسی بیداری اسلامی در پرتو فرهنگ غدیر و در نهایت غدیر و آموزه های تربیت سیاسی از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش خواهد بود./935/ت302/س

ارسال نظرات