۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۰۳۳
رویترز:

برنامه‌های رامنی و اوباما در خصوص ایران هیچ تفاوتی با هم ندارد

خبرگزاری رسا ـ به نظر تحلیلگران، تفاوت سیاست‌های رامنی و اوباما بیش از آنکه بر سر محتوا باشد بر سر شکل است و وقتی صحبت از ایران و فلسطین در میان باشد، رامنی نیز همان راهی را خواهد رفت که توسط اوباما پی‌ریزی شده است.
a

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، اکثر اسرائیلی‌ها به پیروزی رامنی در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری ایالات متحده تمایل دارند چرا که ترجیح می‌دهند به جای یک منتقد شاهد حضور یک دوست بی‌چون و چرا در کاخ سفید باشند.

 
بنابر گزارش رویترز، به نظر تحلیلگران، تفاوت سیاست‌های رامنی و اوباما بیش از آنکه بر سر محتوا باشد بر سر شکل است و وقتی صحبت از ایران و فلسطین در میان باشد، رامنی نیز همان راهی را خواهد رفت که توسط اوباما پی‌ریزی شده است.

 

باراک اوباما به عنوان یک دموکرات خود را هرگز شیفته مردم یا نخست‌وزیر اسرائیل نشان نداده است و متهم است که به اسرائیل فشار آورده تا به فلسطینیان امتیازاتی دهد، بالاخص در تلاش‌هایش برای منع شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی و همچنین متهم است که حاضر نشده علیه ایران خط قرمزی را اعمال کند.

 

هرچند اوباما حتی سطح روابط نظامی آمریکا و اسرائیل را افزایش داده است اما در زمان سفر نتانیاهو به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حتی برای دیدار با وی وقت کافی نیافت. وی همچنین به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل دیدار نکرده است. البته این مساله عجیبی نیست. از 11 رئیس‌جمهور اخیر ایالات متحده، تنها چهار نفر به اسرائیل سفر کرده‌اند که تنها دو مورد از این سفرها مربوط به دور اول ریاست‌جمهوری بوده است.

 

ایهود یاری، تحلیلگر موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن می‌گوید که بیشتر اسرائیلی‌ها بر این باورند که فاصله بین نتانیاهو و اوباما از زمین تا آسمان است اما رویترز تاکید کرده است که اوباما و رامنی تفاوت زیادی از نظر سیاست ایران یا فلسطین نخواهند داشت.

 

از سوی دیگر رامنی تلاش زیادی کرده است که در عرصه سیاست خارجی واگرایی خود را با رقیبش به نمایش گذارد و می‌گوید که اوباما «اسرائیل را زیر اتوبوس انداخته است» و مدعی است رویکرد سخت‌تری را علیه روحانیون قدرتمند ایران به کار خواهد بست./982/ب902/ک

ارسال نظرات