۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۳۴۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حضور رسانه‌های حوزوی نقطه قوت نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به این‌که حضور خبرگزاری‌های دینی بسیار مطلوب بود، گفت: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه حضور خبرگزاری‌های حوزوی و دینی بود.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم اختتامییه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با خوب ارزیابی کردن کیفیت نمایشگاه امسال گفت: حضور پرشور مردم در نمایشگاه امسال نشان از مطلوب بودن کیفیت آن دارد.

وی ادامه داد: معرفی توانمندی‌های خبرگزاری و مطبوعات جهت برقرار ارتباط مناسب بین مردم و رسانه‌های جمعی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امسال بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید کردند، اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه برگزاری نشست‌های خبری، گفت‌وگو در مورد مسائل سیاسی و انتخابات، سبب تشویق مردم برای حضور در این نمایشگاه شد.

وی اضافه کرد: حضور مطبوعات و خبرگزاری‌های حوزوی و دینی در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بسیار خوب بوده و یکی از نقاط قوت این نمایشگاه حضور این خبرگزاری‌ها بود.

حسینی بیان داشت: تحلیل دیدگاه‌های مسائل اسلام، انقلاب و سبک زندگی اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی این خبرگزاری‌های حوزوی و دینی قابل تحسین و تقدیر است.

حسینی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات که در آن تلاش یک صدو پنجاه ساله رسانه‌های کشور معرفی شد از دیگر عوامل تشویق حضور مردم در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که 30 کشور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور داشتند، بیان داشت: حضور افراد از کشورهای مختلف سبب برقراری ارتباط بین اعضای خبرگزاری‌های داخلی و با کشورهای اسلامی می‌شود.

حسینی با تأکید بر برقراری ارتباط مسؤولان کشور با خبرگزاری‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی کشور باید با برقراری ارتباط با رسانه‌های کشور عملکرد خود را به مردم اطلاع داده و پاسخ‌گوی آنها باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در نوزدهیمن نمایشگاه بین‌اللمللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ابراز داشت: اگر ما بخواهیم سرانه مطالعه در کشور افزایش داده و مردم را به مطالعه تشویق کنیم باید از نوجوانان شروع کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های جمعی افزودن بر این‌که سبب اطلاع رسانی مسائل دنیا به مردم می‌شوند سرانه مطالعه را در کشور افزایش داده و مردم را به مطالعه تشویق می‌کنند./993/پ202/س

ارسال نظرات