۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۴۶۷۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت:

آموزش و پرورش برای تربیت فرزند کافی نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت فرزند کار بزرگی است، زیرا در شرایط کنونی تربیت فرزند بسیار مشکل است و نمی‌توان کاملا به آموزش و پرورش بسنده کرد، پس نباید به دبستان و راهنمایی اکتفا کرد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه خداوند شرمنده نشویم.
حجت الاسلام والمسلمين دهشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته، در همایش آموزشی مساجد منطقه هفت مشهد که در مسجد امام علی(ع) مشهد برگزار شد، به ضرورت اتحاد در امت اسلامی اشاره کرد و گفت: در اهمیت همراهی و متحد بودن، از پیامبر نقل است که فرمودند «وقتی به سفر می‌روید و کاروان در بین راه در محلی اتراق می‌کند، از هم پراکنده نشوید، به طوری که اگر پرده‌ای روی شما کشیده شد، همه زیر آن قرار بگیرید».
 
وی افزود: همه اختلافاتی که با خودمان پیدا کرده‌ایم و همه دشمنی‌هایی که دشمنان با ما پیدا کرده‌اند، ریشه در وجود اختلاف دارد، باید سعی کرد تمام موارد اختلاف افکن را از بین برد و نگذاشت اختلاف سلیقه‌ها به حدی برسد که جدایی ایجاد کند.
 
وی با اشاره به آیاتی که خداوند انسان را امین خود می‌داند،‌ گفت: باید توجه داشت که مسجد و جوانان امانتی هستند که خداوند به ما واگذار کرده و توفیق کار مشکل تربیت فرزند است، زیرا در شرایط کنونی تربیت فرزند بسیار مشکل است و نمی‌توان کاملا به آموزش و پرورش اعتماد و بسنده کرد، پس نباید به دبستان و راهنمایی اکتفا کرد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در پیشگاه خداوند شرمنده نشویم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت اظهار داشت: مسجد از قدرت بسیار بالایی در بین مسلمانان برخوردار است که دشمن این قدرت را شناخته و درصدد از بین بردن این قدرت در بین آنان است؛ مسجد محل اجتماع است و فقط نباید در آن به عزاداری پرداخته شود، نباید به گونه‌ای باشد که جوانان از سخنران فاصله بگیرند و فقط به عزاداری بپردازند و اگر مساجد برای جمع‌کردن جوانان برنامه‌ریزی کنند، درد است برای یک مسلمان که نتواند نماز بخواند.
 
وی با بیان اهمیت حفظ حکومت اسلامی و حرکت در مسیر صحیح خاطرنشان کرد: در دیدار جمعی از مسؤولان گفتم ما قدر نمی‌دانیم، بعد از گذشت 14 قرن، خداوند به ما نعمت حکومت اسلامی را عنایت فرموده و با این‌که حکومت اسلامی تا حد مطلوب فاصله دارد؛ اما تمام دنیا از آن حساب می‌برند.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت صبر و بردباری در مسأله امامت جماعت تأکید کرد و افزود: اگر حوصله ندارید، طلبگی را کنار بگذارید، زیرا روحانی باید با حوصله باشد؛ روحانی یعنی خونسرد و پیرو اخلاق پیامبر بودن، زیرا به جوانان باید با حوصله، آشنایی با دین را آموخت و کلاس‌هایی مثل عقاید، احکام و اخلاق در مسجد برگزار کرد، بنابراین حضور در مسجد صرف نماز خواندن و ترک مسجد نباشد.
 
وی در پایان تصریح کرد: باید کاری کرد که معرفت نسل جوان بالا برود، باید فکر کرد برای جوانان، باید به سراغ جوانان رفت و با خوش رویی و تشویق با آنان برخورد کرد و نیز در مقابل اخلاق‌های تند و نامناسب صبر کرد، باید این محرم و صفر تحولی در انسان‌ها ایجاد کند، پس محرم و صفر نمونه‌ و راهی باشد که معرفت جوانان را بالا ببرد./932/پ202/س
ارسال نظرات