۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۴۷۵۰۳
با حضور اساتید حوزوی؛

کارگاه های آموزشی احکام بانوان در آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه های آموزشی احکام بانوان با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.
کارگاه آموزشي بانوان

نسرین پیرسمساری،‌ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ‌بر ضرروت توسعه مبانی دینی در خانواده ها تاکید کرد و اظهار داشت: به زودی کارگاه های آموزشی احکام بانوان برای مقاطع سنی مختلف با حضور اساتید برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این کارگاه‌های آموزشی با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با محوریت احکام و آموزه های مبتلابه اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کارگاه های آموزشی احکام سه مقطع بانوان خانه دار، ‌صنوف متعلق به زنان و در نهایت برای بانوان شاغل در ادارات مورد توجه است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کارگاه های آموزشی با حضور مدرسان برجسته حوزه علمیه تبریز همراه خواهد بود، گفت: هم اکنون اساتید حوزوی این طرح شناسایی و آماده فعالیت هستند و منتظر تصویب نهایی طرح هستیم.

 

پیرسمساری با تقدیر از تعامل و همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: امیدواریم با تصویب نهایی و تامین بودجه طرح اجرایی شود، ضمن این‌که به دنبال تداوم و نظارت بر دوره های آموزشی احکام در استان هستیم، چراکه در این صورت اهداف مورد نظر تحقق می یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مشکل بانوان در ناآگاهی از احکام اسلامی است، ‌گفت:‌ متأسفانه نسل جوان با منابر و مجالس وعظ بیگانه هستند، در همین راستا امور بانوان و خانواده استان با برنامه ریزی درصدد ارتقای آشنایی با احکام اسلامی است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌ شرقی در ادامه از آغاز طرح آموزشی مطلع مهر با حضور روحانیان در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور آموزش زوج‌های جوانی که در پنج سال اول زندگی مشترک به سر می برند و در ادارات و دستگاه‌ها شاغل هستند در استان‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

پیرسمساری با بیان این‌که هدف کلی از اجرای این طرح تحکیم، تقویت و تعالی نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی برای دستیابی به جامعه‌ای پایدار، فعال و پویا است، خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح آموزشی در قالب سه تیم روانشناس، پزشک و روحانی برای آموزش مباحث روانشناسی، پزشکی و احکام خانواده برگزار می‌شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات