۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۱۳۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خانواده ها در ترویج فرهنگ امر به معروف نقش آفرینی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف و شعائر اساسی خواند و تأکید کرد: اولویت همه کارهای ما باید بر ترویج ارزش های الهی همچون امر به معروف و نهی از منکر باشد.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسل، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه با اهمیت دانست وافزود: امروز تحقق این اصل مهم در جامعه ضروری و باید را از طریق آموزش به فرهنگی فراگیر و همگانی تبدیل شود.

 

امام جمعه قزوین نقش خانواده را در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی مهم ارزیابی و تأکید کرد: اگر خانواده‌های ما روی موازین امر به معروف و نهی از منکر و تربیت صحیح فرزندان کار کنند بسیاری از معروف ها احیا شده و منکرات در جامعه اسلامی از بین خواهد رفت.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید سعی شود که معروف در جامعه به نسل نوجوان و جوان ما آموزش داده شود و فضای جامعه ما یک فضای کاملا پاک و به دور از هرگونه الودگی های اخلاقی باشد.

 

امام جمعه قزوین، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه مهم دینی بخش عمده ای از فرهنگ است که می توان با برنامه ریزی طرح های خوبی برای احیای آن انجام داد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف و شعائر اساسی خواند و تأکید کرد: اولویت همه کارهای ما باید بر ترویج ارزش های الهی از جمله امربه معروف و نهی از منکر باشد.

 

آیت الله باریک بین تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه هایی برای بسط و گسترش این فریضه مهم در جامعه دارد که اجرای مؤثر و کارامد آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

 

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ماه محرم گفت: قیام امام حسین(ع) نیاز به تبیین و روشنگری در بین نسل جوان ما داشته و باید چگونگی و چرایی قیام حضرت سید الشهدا(ع) را بدون هیچ گونه انحرافی برای مردم بازگو کنیم.

 

آیت الله باریک بین هوشیاری ملت ایران را در برابر توطئه های دشمنان و پشتیبانی از ولایت را مهم دانست و تاکید کرد: امروز باید نظام و ولایت را یاری نماییم و مراقب نقشه های دشمنان بوده و بصیرت خود را افزایش دهیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به این که امروز دشمنان فاصله انداختن بین مردم و مسؤولان نظام را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند، اظهار داشت: امروز دشمنان و بدخواهان این نظام با اختلاف افکنی بین مسؤولان نظام و مردم می خواهند نقشه ها و برنامه های شوم خود را اجرا کنند ولی مسؤلان نظام باید اولویت برنامه های خود را رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درخدمت همه جانبه و مخلصانه به مردم قرار دهند که حجت را برهمه تمام نموده است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه کشورمان بیان داشت: مردم بصیر و هوشیار ما در همه صحنه ها حضوری فعال و پرنشاط داشته و این بار نیزبه حول و قوه الهی از این مرحله با موفقیت عبور خواهند کرد و باید اصناف وکسبه ما نیز در این شرایط حساس به قشر آسیب پذیر جامعه بیشتر توجه نمایند./950/پ203/س

ارسال نظرات