۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۱۸۵
حجت‌الاسلام کمره‌ای:

آیت‌الله طالقانی نمونه کامل یک مؤمن و مجاهد واقعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام کمره‌ای با اشاره به سفرهای آیت‌الله طالقانی به کشورهای اسلامی برای حل مشکلات سیاسی اجتماعی مسلمانان، وی را نمونه کامل یک مؤمن و مجاهد واقعی عنوان کرد.
آيت الله طالقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصرالدین کمره‌ای فرزند آیت الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای عصر امروز هجدهم آذرماه در همایش پژوهشی «طالقانی و بیداری اسلامی» که در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار شد اظهار داشت: شخصی از من درباره شخصیت آیت‌الله طالقانی سؤال کرد و من در جواب گفتم وی عبد صالح و مطیع خدا و رسول خدا(ص) بود.

وی با بیان این‌که آیت‌الله طالقانی حدود هفتاد سال با مرحوم آیت‌الله کمره‌ای مأنوس بود و در درس وی شرکت می‌کرد تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی نمونه کامل یک مسلمان، مؤمن و مجاهد واقعی است.

 فرزند آیت الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای عنوان داشت: شصت سال قبل آیت‌الله طالقانی به همراه آیت‌الله کمره‌ای و سید رضا زنجانی برای شرکت در جلسه شعوب المسلمین به پاکستان سفر کرد، چند شب قبل از سفر آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله کمره‌ای و آیت‌الله کاشفی خوانساری به اردن خدمت آیت‌الله العظمی بروجردی رسیدند و ایشان آنها را خیلی تشویق و این سفر را تأیید کرد، در سفر اردن اولین قدم برای بازدید از آوارگان فلسطینی برداشته شد و آیت‌الله‌العظمی بروجردی مبلغ ده‌هزار تومان برای حمایت از فلسطینی‌ها فرستاد.

فرزند آیت الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای ادامه داد: در اردن عده‌ای گفتند برای انجام اعمال عمره مفرده به مکه سفر کنیم اما آیت‌الله کمره‌ای پیشنهاد کرد که برای تشکر از شیخ محمود شلتوت، مجتهد اهل سنت به قاهره برویم، وقتی به قم تلفن زدند و از آیت‌الله بروجردی نظرخواهی کردند، ایشان هم از سفر به قاهره استقبال کرد، شیخ محمود شلتوت اولین کسی بود که به رسمیت فقه جعفری فتوا داد.

حجت‌الاسلام کمره‌ای اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی کمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنده بود و فوت وی شدیدترین ضربه روحی را به آیت‌الله کمره‌ای وارد کرد.

وی ابراز داشت: آیت‌الله طالقانی در یک روز زمستانی که برف باریده بود برای درس و استفاده از محضر مرحوم پدر ما آیت‌الله کمره‌ای به منزل ما آمد و من پرسیدم چرا در این هوای برفی به اینجا آمده‌اید، وی جواب داد برای کسب علم باید زحمت کشید./956/پ203/ص

 

ارسال نظرات