۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۴۴۹

دیدار معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه با آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کرد.
دیدار معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری رسا، صبح روز یکشنبه نوزدهم آذر ماه معاون تهذیب حوزه‌های علمیه و مدیران همراه وی که به قصد سرکشی و بازدید از مدارس استان گیلان و برگزاری جلسه با مدیریت استانی حوزه‌های علمیه به این استان سفر کرده بودند، با آیت‌الله قربانی، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار یک ساعته، پس از سخنان کوتاه حجت‌الاسلام لاکانی، معاون تهذیب استان، حجت‌الاسلام حسین خانی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت تهذیب ارائه نمودند.

پس از آن، آیت‌الله قربانی با قدردانی و تشکر از فعالیت‌های ارزشمند معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و تأکید بر اهمیت و جایگاه تهذیب در حوزه‌های علمیه، به بیان خاطرات و نکات اخلاقی از اساتید خویش در دروان طلبگی‌شان پرداختند.

وی گفت: «زمانی که پیش مرحوم آیت‌الله مشکینی رسائل و مکاسب می‌خواندیم، همسر ایشان به رحمت خدا می‌روند، صبح فردا درس را به احترام ایشان و انجام امور تجهیز و تدفین تعطیل می‌کنند، اما بعد از ظهر در کلاس درس حاضر می‌شوند، در پاسخ برخی از طلاب که شما مصیبت زده‌اید، درس را تعطیل می کردید! گفته بودند که صبح را به احترام همسرم تعطیل کردم ولی برای تعطیلی درس بعد از ظهر هیچ توجیهی در محضر امام زمان(عج) نداشتم.

امام جمعه رشت نیز با بیان خاطره‌ای از تواضع مرحوم آیت‌الله انصاری شیرازی که پیش وی منظومه می‌خواندند، گفت: این مرد الهی پس از پایان درس کفش شاگردان خود را جفت می‌کرد.

آیت‌الله قربانی در ادامه بر لزوم آشنا نمودن طلاب با وظایف سنگین روحانیت تأکید کرده و طلاب حوزه‌های علمیه را بر دفاع از حریم اسلام، تشیع و مقابله با تهاجم فرهنگی، اعتقادی دشمنان سفارش کردند./993/د102/پ 

ارسال نظرات