۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۵۱۲۳۸
حجت الاسلام شجونی:

شهید آیت الله غفاری یک روحانی به تمام معنا انقلابی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شجونی با بیان این‌که شهید آیت الله غفاری یک روحانی به تمام معنا انقلابی بود اظهار داشت: زندگی او از نظر مالی در سطح متوسطی بود، سخت ضد رژیم سلطنت بود که در زندان آرزوی آزاد شدن زندانی‌ها و سقوط رژیم را داشت، به همین دلیل و صفات بعد از شهادت او جامعه متاثر شد.
شجوني

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: شیخ حسین غفاری یک روحانی محترمی بود که در قم درس می‌خواند و پس از تحصیل در تهران پیش‌نماز مسجد شیخ فضل الله نوری در خیابان بهشت شد، در هنگام مبارزه ایشان در مسجد الهادی تهران نو حضور داشتند.

وی گفت: در آن زمان دستگاه در جست‌‎وجوی اعلامیه‌های فرزند او به نام هادی که در آن زمان سرباز بود با حمله به خانه او پس از مشاهده مدارکی پدر او را نیز بازداشت کردند و به کمیته مشترک ضد خرابکاری یعنی موزه عبرت امروز انتقال دادند که در آن‌جا همه افراد را شکنجه می‌کردند و میزان شکنجه‌های او برای ما مشخص نیست، پس از بازجویی و صدور حکم او را به زندان قصر منتقل کردند.

حجت الاسلام شجونی با  تاکید به شجاعت شهید آیت الله غفاری گفت: هنگامی که او را به زندان قصر منتقل کردند سرهنگ زمانی او را وادار کرد تا به امام خمینی(ره) فحاشی کند که او به شدت مقابل آن ملعون ایستاد و پس از سرباز زدن از آن دستور محاسنش را کوتاه کردند، که از این امر رنج می‌برد.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به این‌که در ابتدا شهید را به بند دو انتقال دادند گفت: با توجه به این‌که ما در بند هفت این زندان بودیم نمی‌توانستیم با زندانی‌های بندهای 2 و 3 ارتباط برقرار کنیم و تنها در زمان استحمام کردن از آن بندها عبور می‌کردیم و ملاقات می‌کردیم.

وی با اشاره به این‌که پس از مدتی شیخ حسین غفاری را به بند یک که مقابل بند هفت و دارای حیاط مشترک باهم بودند انتقال دادند اظهار کرد: پس از انتقال او تنها فردی که در حیاط با آن شهید پیاده‌روی و گپ و گفت می‌کرد بنده بودم، بعد از مدتی آقای عبدالمجید معادی‌خواه که او نیز روحانی بود به بنده خبر داد که حال‌ آقای غفاری در حیاط بد شده و او را به بند خود منتقل کردند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این‌که زندانی‌های بند هفت حق ورود به بند یک را نداشتند گفت: بنده با اصرار زمان اندکی اجازه گرفتم تا به ملاقات شهید غفاری رفتم، در آن‌جا او را در حال بدی نزد دکتر افتخارزاده دانشجوی زندانی آن زمان و هم‌بند شهید مشاهده کردم که به علت نبردن شهید نزد پزشک از طرف سربازان زندان وی به مقام شهادت نایل شد، که بعد از شهادت او را به پزشکی قانونی انتقال دادند تا با کالبد شکافی علت فوتش را تشخیص دهند و بعد از آن جنازه را به خانواده او تحویل دادند که مردم نیز در تشییع پیکر او همراه با شعارهای ضد رژیم پرداختند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ گفت: او دارای روحیه مبارزاتی، ثبات قدم بود و اصلا اهل معامله نبود، تبعیت از امام خمینی(ره) داشت و علاقه‌مند به حضرت امام بود.

وی با بیان این‌که شهید آیت الله غفاری یک روحانی به تمام معنا انقلابی بود اظهار داشت: زندگی او از نظر مالی در سطح متوسطی بود، سخت ضد رژیم سلطنت بود که در زندان آرزوی آزاد شدن زندانی‌ها و سقوط رژیم را داشت، به همین دلیل و صفات بعد از شهادت او جامعه متاثر شد./9598/ت302/ص

ارسال نظرات