۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۲۸۰
حجت‌الاسلام فرحزاد:

گناه بی ولایتی جبران ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که اصول دین همانند فروعات قابل تدارک و جبران نیستند، تصریح کرد: گناه بی ولایتی نابخشودنی است.
حجت الاسلام فرحزاد

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد با بیان توصیه امام رضا به جمال که امام را در سفر به خراسان همراهی کردندگفت: وقتی که امام به خراسان رسیدند جمال در زمان بازگشت به خدمت ایشان آمد و به حضرت عرض کرد دست نویسی از خط مبارکتان را برایم به یادگاری بنویسید.

 وی افزود: امام رضا(ع) دو جمله راهبردی به جمال فرمود« که کن محبا لآل محمدو ن کنت فاسقا و محبا لمحبیهم وان کانوا فاسقین» بدین معنا که سعی کن در همه حال دوست‌دار آل محمد(ص) باشی حتی اگر انسان گناهکار و خطاکاری هستی چرا که انسان ممکن الخطاست و اشتباه می کند.

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: ای جمال مواظب باش که دستت ازآل پیغمبر(ص) جدا نشود و کشتی نجات این خاندان را رها نکنی چرا که همه شفای دردهای شما به دست این خانواده است و آل محمد کشتی اتصال هدایت هستند و این وصل باید لحظه به لحظه مستحکم تر شود تا انسان در گرداب خطاها و گناهان گرفتار نشود.

 کارشناس مسائل دینی با بیان این که دراحکام فردی و فروعات خطاها و گناهان قابل آمرزش است، تصریح کرد: گناهانی که سبب جداشدن انسان از اهل بیت(ع) و بیرون رفتن محبت و ولایت امام می‌شود، گناهی نابخشودنی است.

گناه بی ولایتی جبران ناپذیر است

وی افزود:در واقع محبت و ولایت امام مسأله ای است که مربوط  به اصول دین است و از آنجا که اصول و اسکلت دین حقیقتی مانند، توحید، نبوت، عدل و معاد است و این اصول باید در اعماق وجود انسان‌ها و اعتقاداتشان رسوخ کند و همانند فروعات قابل تدارک و جبران نیستند بدین معنا که گناه بی ولایتی نابخشودنی است و جبران نمی شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی براینکه کسی که از دنیا برود و امام زمانش را نشناسد در واقع به مرگ جاهلیت مرده است، تصریح کرد: در واقع این مرگ، مرگ یک فرد بت پرست است و هیچ عملی از او پذیرفته نمی شود.

وی بیان داشت: این درحالی است که اگرامام را بشناسد و در راه اهل‌بیت(ع) و محبت آنها باشد بقیه خطاهای انسان قابل جبران می شود و کسی که خداپرست است باید درهمه حال عاشق اهل‌بیت(ع) باشد و از محبت آل‌پیغمبر(ص) دست برندارد.

وی درادامه توصیه امام رضا به جمال اظهار داشت: دوستان و شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) را درهیچ حالی ای جمال رها مکن و با آ نها دوست باش چرا که دربعضی از روایات آمده است که دوستان حقیقی کسانی هستند که با دوستان ما دوست باشند و با آنان دشمنی نکنند چرا که دشمن واقعی ما کسی است که با دشمنان ما دوستی می‌کند و کسانی هم که به دوستان و شیعیان اهل‌بیت(ع) معترض می شوند از ما نیستند./ 934/ت302/ن

ارسال نظرات