۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۱۷۴۲
آیت الله مکارم شیرازی:

تبلیغ دین در عصر کنونی جهاد اکبر است/ نباید در برابر هجمه دشمنان حالت انفعالی به خود گیریم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تبلیغ دین در عصر و شرایط کنونی را جهاد اکبر دانست و با تاکید بر این که نباید در برابر هجمه دشمنان حالت انفعالی به خود بگیریم، گفت: با وجود تبلیغات دشمنان روز به روز بر عظمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) افزوده می شود.
درس خارج آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز یکشنبه یازدهم دیماه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی، توصیه هایی به مبلغان ارائه کرد و حضور مبلغان در شهرهای مختلف کشور به مناسبت های متعدد تبلیغی را از برکات حوزه های علمیه دانست.
این مرجع تقلید با اشاره به آیه 33 سوره فصلت، خاطرنشان کرد: این آیه شریفه بهترین مبلغان و داعیان الی الله را کسانی می داند که سه مساله را رعایت کنند، نخست دعوت شان به سوی خدا باشد و مردم را به خدا نزدیک کنند، دوم عمل صالح انجام دهند و رفتارشان مؤید اقوال شان باشد، سومین اصل این است که مبلغان الهی در برابر حق تسلیم باشند و آن را به رسمیت بشناسند. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی در شان نزول آیه گفته اند که این آیه مربوط به بلال حبشی است؛ البته ایشان می تواند یک مصداق باشد که در آن فضا کار تبلیغی خود را انجام داد و صدای الله اکبر و اشهد ان لا الله را در فضای شرک آلود بیان کرد، اما مصداق آن تمام انبیا، اولیا و خطبا و علما را شامل می شود. 
وی تاکید کرد: در آیه 34 سوره فصلت متممی برای این آیه ذکر شده است که مبلغان راه خدا در مقابل خشونت های مردمی عکس العمل خشن نشان ندهید، بدی ها را به نیکی پاسخ دهید و افراد را از این طریق به سوی خدا دعوت کنید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در زمان ما شرایط عوض شده و مسائل سیاسی به تبلیغات دشمنان آمیخته شده است، یادآورشد: امروزه تمام سیاست مداران دنیا مبلغان ضد اسلام و شیعه شده اند، در قدیم این حرف ها نبود.
هجمه دشمنان سبب یاس ما نشود
این مرجع تقلید با تاکید بر این که امروزه هجمه علیه دین اسلام و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) بسیار زیاد شده است، گفت: دشمنان و بدخواهان دین گاهی با ساخت فیلم ها، گاهی با انواع جسارت ها و توهین ها و گاهی با شبهه افکنی و برخی اوقات نیز با فحاشی در فضای مجازی و سایت ها به مقدسات اهانت و علیه دین و مکتب ما فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این نکته که امروز هزاران سایت بر ضد اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فعالیت می کنند و البته این هجمه نباید سبب یاس ما شود، خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات همه جانبه دشمنان و بدخواهان اسلام در اروپا و آمریکا در حال پیشرفت است و هر ساله شمار زیادی به دین اسلام می گروند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید در برابر این هجمه ها حالت انفعالی به خود بگیریم، خطاب به مبلغان اظهار داشت: باید شبهات را بدانیم، به آنها جواب دهیم، احکام اسلامی را تبیین کنیم. 
این مرجع تقلید با اشاره به این که تبلیغ در این زمان جهاد اکبر است، خاطرنشان کرد: باید به تبلیغ دین اهمیت داد و دعا می کنیم داعیان الی الله روز به روز قوت و قدرت بیشتری گیرند و تاثیرگذاری سخنان شان بیشتر و بر عظمت و شکوه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) افزوده شود. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با وجود اقداماتی که علیه شیعه انجام می دهند و با اقدامات تروریستی آنها را به شهادت می رسانند، اما همه مشاهده می کنند که چگونه مردم اعم از کودک و نوجوان و پیر و جوان، همه به سوی کربلای معلی می روند. 
حضور 15 میلیون زائر در کربلای معلی پیام های بسیاری دارد
این مرجع تقلید حضور 15 میلیون زائر و عزادار در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی را دارای پیام های بسیار و نشانه عظمت امام حسین و مکتب اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: این مسائل ما و مبلغان را امیدوار می کند.
وی با تاکید بر این که باید مراقب بود فضای عزاداری امام حسین(ع) با خرافات آلوده نشود، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای دوست نادان و دشمن مغرض و دانا اصرار دارند که عزای امام حسین(ع) را با خرافات آلوده کنند؛ همه باید مراقب باشند و نباید به عشق سیدالشهدا(ع) کارهای خرافی و غیر عقلانی صورت گیرد، باید با منطق، استدلال و برخورد محبت آمیز آگاهی های لازم را به این افراد داد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات