۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۵۲۴۳۴
نماینده اصفهان در مجلس خبرگان:

وقایع دردناک تاریخ اسلام ناشی از بی تقوایی و بی بصیرتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تعقل، عبرت و تقوا را از راه های کسب بصیرت دانست و گفت: تقوا سبب باز شدن فکر و درک انسان می شود و بدون آن حتی عقل هم نمی تواند بصیرتی کسب کند.
وقایع دردناک تاریخ اسلام ناشی از بی تقوایی و بی بصیرتی است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش بصیرت عاشورایی، اظهار داشت: بصر، وسیله مشاهده اجسام مادی و بصیرت ابزار دیدن نادیدنی ها است، در بصر، نفس انسان حاکم است یعنی اگر انسان عقل هم نداشته باشد چشمش می تواند مادیات را ببیند اما در بصیرت، عقل حاکم است.

 

وی در تبیین راه های تحصیل بصیرت، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) که می فرمایند «افکر تستبصر»، عقل را نخستین ابزار کسب بصیرت دانست و گفت: هرچه انسان بیشتر از عقل خود استفاده کند، بیشتر به باطن امور نفوذ پیدا می کند، همچنین تعقل، اعمال عقل است و تفکر، تردد روی دلیل.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی عبرت از گذشته را دومین راه کسب بصیرت عنوان و خاطرنشان کرد: عبرت یعنی محدود نکردن جریانات و اتفاقات گذشته در همان زمان و مکان وقوع و تسری دادن و نتیجه گرفتن از آن برای آینده به منظور جلوگیری از تکرار آن.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سومین راه تحصیل بصیرت که سبب باز شدن فکر و درک انسان می شود، تقوا است و بدون آن حتی عقل هم نمی تواند بصیرتی کسب کند چراکه کار عقل، تنها روشن کردن جاده زندگی است مشروط به این که فضای فکر ما آلوده نباشد.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا»، ابراز داشت: کسی که تقوا، فرقان و بصیرت داشته و از قوه تفکیک حق و باطل برخوردار است، هرگز فریب نمی خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی وقایع دردناک صدر اسلام را ناشی از بی بصیرتی و بی تقوایی مسلمانان دانست و گفت: تقوا یعنی بنده خدا بودن، وقتی چنین شد، عقل یکه تاز میدان و نفس ذلیل می شود و نور فضای فکر انسان را فرا می گیرد، خداوند حقایق را به انسان نشان می دهد و نمی گذارد خطا کند.

 

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به آیه 108 سوره یوسف، یادآور شد: اهل بیت(ع) هم خود اهل بصیرت هستند و هم به دیگران بصیرت می دهند.

 

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به وقوع فتنه های بزرگ تر، افزود: حواسمان باید بیشتر جمع باشد؛ شیعه باید با آگاهی و بصیرت به شأن امام از او تبعیت کند نه کورکورانه.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) درباره عالم بودن به اقتضائات زمان، گفت: انحراف و به نتیجه نرسیدن جنبش های اسلامی منطقه به دلیل نبود رهبری نترس، آگاه و دانا است؛ رژیم حاکم در مصر هنوز به گذشتگان خود پایبند است، آمریکا و اسرائیل در آنجا رفت و آمد می کنند و مقامات آن می گویند باید ملاحظه کنیم در حالی که اگر از خدا بترسند هرگز از دشمن هراسی نخواهند داشت.

 

گفتنی است، سلسله همایش های بصیرت عاشورایی همراه با نمایش های آیینی از زمان خلقت آدم(ع) تا شهادت امام رضا(ع) تا 29 صفر ساعت 18:30 در حل حسینیه امام خمینی(ره) مشهد واقع در چهار راه نخریسی برگزار می شود./930/پ202/ج

  

ارسال نظرات