۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۳۴۱۸

اجتماع طلاب و روحانیان افغانستان در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان

خبرگزاری رسا ـ اجتماع علما، طلاب، فرهیختگان و انجمن‌های فرهنگی طلاب افغانستان مقیم مشهد به مناسبت محکومیت کشتار شیعیان پاکستان صبح امروز برگزار شد.
اجتماع طلاب و روحانیان افغانستان در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع جمعی از علما، طلاب، فرهیختگان و انجمن‌های فرهنگی طلاب افغانستان مقیم مشهد در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان، صبح امروز در محل جامعه المصطفی مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدسالم فهیمی، مبلغ و فعال فرهنگی افغانستان در ابتدای این همایش گفت: این فاجعه بزرگ در عصر ارتباطات و در اوج شعارهای حقوق بشری رخ داده و با تشویش افکار و انجام فعالیت‌های سیاسی به فراموشی سپرده نمی‌شود.

 

وی ضمن محکومیت کشتار مردم پاکستان، عنوان داشت: کشتار شیعیان پاکستان فاجعه‌ای است که اگر در هر کجای عالم اتفاق بیفتد قلب وجدان‌های بیدار را جریحه‌دار می‌کند؛ این فاجعه در واقع توطئه‌ای است که ابعاد سیاسی و بین‌المللی بسیاری را در بر دارد، این کشتارها نقشه شوم دشمنان اسلام در منطقه است که می‌خواهند مسلمانان را به جان هم انداخته و در پس این جنایات به خواسته‌های خود برسند.

 

وی افزود: همواره دشمنان در منطقه دو محور را دنبال می‌کنند، اول پروژه اسلام هراسی است که با معیارهای خاصی از سوی صهیونیست‌ها، ایادی غرب و آمریکا صورت می‌گیرد که مخدوش کردن چهره مسلمانان از دیرباز بزرگترین هدف دشمنان بوده است و در این راستا از هیچ جنایتی دریغ نکرده‌اند، آنها با راه انداختن سپاه صحابه در پاکستان، طالبان در افغانستان و گروه‌های منافق جندالله در ایران همواره نقشه‌های شوم خود را عملی کرده‌اند و برای این‌که چهره اسلام را در رسانه‌ها خشن جلوه دهند، مصادیقی از این جنایات را به عرصه ظهور رسانده‌اند.

 

حجت‌الاسلام فهیمی یکی از محور های شرارت استبداد کبیر را تجزیه کشورهای اسلامی دانست و گفت: دومین سیاست و پروژه دشمنان اسلام، تجزیه کشور های اسلامی است که می‌خواهند کشورهای اسلامی را با هویت‌های تقلبی شکل دهند و در این راستا این جنایات را انجام می‌دهند.

 

وی تأکید کرد: آنها در کویته پاکستان شیعیان را قتل عام می‌کنند و به دنبال تجزیه استان بلوچستان هستند، در کردستان عراق توطئه می‌کنند و به آنها وعده کشور مستقل جمهوری کردستان را می‌دهند؛ تجزیه کشورهای اسلامی در واقع ادامه دهنده همان طرح خاورمیانه جدید است که آمریکا همواره دنبال تشکیل آن بوده است.

 

وی افزود: بنا بر تحقیقات انجام شده، در پاکستان 29 گروه سلفی وجود دارد که پاکستان را به کمربند زلزله و کانون نفاق تبدیل کرده‌اند، ملت افغانستان نیز از آنجایی که خود قربانی این جنایات بوده است به خوبی درک می‌کند که این گروه‌ها چه جنایاتی را در کشورهای اسلامی انجام می‌دهند و به دنبال چه اهدافی هستند.

 

حجت الاسلام فهیمی در پایان گفت: امروز کویته مرکز این بحران است، کویته پایتخت آرمانی دشمنان برای اجرای این توطئه‌ها است و به یقین در پس این حوادث پیشینه‌ای وجود دارد وگرنه جلو چشم مردم و در دید رسانه‌ها صورت نمی‌گرفت و ارتش پاکستان خود را از این مناقشات کنار نمی‌کشید.

 

گفتنی است، در این همایش متن پیام‌های آیت‌الله محقق کابلی، علما، طلاب و فرهیختگان افغانستانی مقیم مشهد و بیانیه جامعه المصطفی مشهد در محکومیت جنایات اخیر قرائت شد./932/پ202/ب

ارسال نظرات