۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۴۵۱۴
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(11)؛

وزیر ارشاد: دشمنان از تمام امکانات برای مخدوش کردن چهره اسلام استفاده می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فتنه گران منطقه را دارای چهره نامشروع با نقاب مسلمانی دانست و گفت: دشمنان از تمام امکانات برای مخدوش کردن چهره اسلام استفاده می‌کنند.
2/ حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در خصوص پیامبر اسلام(ص) بیان داشت: وجود پاک پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) محور وحدت بین مسلمین جهان است و همه پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) بشارت وی را با خصوصیات مخصوص به امت جهانی داده‌اند که انسان‌ها را رها خواهد کرد و دین خدا را حاکم می‌کند.
وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) رسالت جهانی را حاکم کرده بود و باعث به وجود آمدن وحدت و تساوی بین امت جهانی شد، حضرت محمد(ص) پیامبری است که تهی از تفرقه، دو دستگی و اختلافات بوده، پس باید راه این عزیز را ادامه دهیم.
حسینی با اشاره به آیات از قرآن کریم گفت: همه آنچه که در قرآن نگاشته شده است دعوت به همبستگی و همگرایی است، همچنین درگیری و اختلاف با این تفاسیر معنا نخواهد داشت.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسانی که درگیری‌ها را در منطقه به وجود آورده‌اند خود حافظ منافع نظام سرمایه‌داری هستند و گام‌های برداشته شده توسط دشمنان در بحران‌های منطقه برای پیشبرد منافع غرب است.
وی در خصوص کسانی که درگیری‌ها را در منطقه به وجود می‌آورند گفت: اینها کسانی هستند که طبل دشمنان اسلام را می‌زنند و شرایط را برای منافقان و دشمنان اسلام مهیا می‌کنند که دارای نقاب مسلمانی به چهره نامشروع خود هستند.
حسینی افزود: در طول دوران معاصر شخصیت‌های متعددی به وحدت بین مسلمانان دعوت کرده‌اند و ندای تقریب را سر داده‌اند و در عصر حاضر مقام معظم رهبری پیشتاز در این امر الهی هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: جهان اسلام به اندازه کافی برای خود دشمن دارد و نیاز نیست که بر علیه خودمان کار کنیم، اسلام یک واقعیت غیرقابل انکار است و اهانت به پیامبر اسلام(ص) کاری بسیار ناپسند است.
وی در خصوص دشمنان اسلام افزود: دشمنان جهان اسلام از تمام امکاناتی که در دست دارند بر علیه اسلام و مخدوش کردن چهره اسلام استفاده می‌کنند که به عنوان نمونه می‌توان به رسانه‌های جمعی و مطبوعات اشاره داشت.
حسینی رشد اسلام را باعث زیاد شدن دشمنان اسلام دانست و بیان داشت: وقتی که مسلمین رشد قابل توجهی در جهان پیدا کردند و نفوذ قابل توجهی در قلب اروپا پدید آوردند، پدیده اسلام ستیزی به وجود آمد.
وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی در بخش پایانی مطالب خود با بیان این‌که بیداری اسلامی چهره حقیقی اسلام را بشارت می‌دهد گفت: تمام امکانات موجود را به کار گرفتیم تا چهره حقیقی اسلام را احیا کنیم و این گردهمایی‌ها راه‌کارهای مناسبی را برای مقابله با دشمنان و وحدت بین مسلمانان معرفی می‌کند./9599/پ203/ص
ارسال نظرات