۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۴۹۱۴
مدیر کل ارشاد مازندران:

دوری از ارزش های قرآنی عامل اصلی گسترش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را نشان دهنده دوری از فرهنگ و ارزش های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه و حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشریت جاری شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در ساری در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران، فرصتی مغتنم برای شناسایی ظرفیت ها و توان بالقوه استان در زمینه استعدادهای قرآنی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به لزوم توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی اشاره و بیان داشت: متولیان فعالیت های قرآنی باید تلاش کنند تا دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص را رفع کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسؤولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص به معاونت وزارت محول شده، اظهار داشت: تشکیل معاونت قرآن و عترت از جمله فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا بوده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به تأثیر مطلوب نشر معارف قرآنی بر نسل های نو و رشد و اعتلای فرهنگی جوانان در سایه سار آموزه های نجات بخش و انسان ساز قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برای مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید از فرهنگ قرآنی استفاده لازم را برد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود تمسک به قرآن را تنها راه نجات بشر از انحراف و آلودگی دانست و گفت: کلام الهی هدایت کننده انسان به سوی کمال و سعادت حقیقی است.

 

وی با تأکید بر این‌که مفاهیم تعالی بخش الهی باید در شئون مختلف زندگی انسان نهادینه شود، ادامه داد: دوری از کلام الهی به طور حتم گمراهی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را نشان دهنده دوری از فرهنگ و ارزش های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید در همه زوایا و جوانب جامعه و حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشریت ساری و جاری شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان این که سیر تکامل انسان با تدبر در قرآن فراهم می‌شود، تصریح کرد: رشد و آگاهی ما باید به یک منبع اصیل و غنی مانند قرآن متصل شود تا به سعادت دست پیدا کنیم.

 

وی قرآن کریم را سرمایه‌ای بزرگ برای اسلام و جهانیان دانست و گفت: شیرینی آیات قرآن وقتی در دل و جان مردم می نشیند که تفسیر و معنای حقیقی آن برای عموم مردم بیان شود، چرا که قرآن بیانی مبین و ارزشمند است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که قرآن کتاب انسان‌ساز و ارائه‌دهنده برنامه دنیوی و اخروی است، گفت: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که در قرآن کریم مسائلی عنوان شده که نظیر آن در هیچ کتاب آسمانی دیگری دیده نمی شود، گفت: متولیان دینی و فرهنگی کشورمان باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها زمینه نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام این که مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران یک رویداد خجسته و بی نظیر فرهنگی برای استان به شمار می رود، بیان داشت: باید از حضور نخبگان و فرهیختگان قرآنی در این همایش بزرگ، حداکثر بهره گیری صورت پذیرد./950/پ203/ب

ارسال نظرات