۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۵۱۰
در رادیو معارف پخش می‌شود؛

زندگینامه مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی

خبرگزاری رسا ـ خبرنمایش رادیویی «پیر هدایت» بر اساس زندگی مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در ایام دهه فجر از رادیو معارف پخش می‌شود.
پير هدايت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش رادیویی «پیر هدایت» بر اساس زندگی مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی از برنامه باغ تماشا رادیو معارف پخش می‌شود.

آیت‌الله طالقانی از مجاهدان انقلاب اسلامی است که از ارکان اصلی مبارزه با رژیم ستم شاهی بود؛ این مجاهد نستوه در ارتباط با وقایع 15 خرداد سال 1342 و دستگیری امام، دستگیر و زندانی شد اما ولی در زندان نیز دست از مبارزه برنداشت.

آیت‌الله طالقانی همچنین در سال 1350 تبعید و در سال 1354 به 10 سال زندان محکوم شد؛ وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست شورای انقلاب برگزیده شد و در انتخابات مجلس قانونگذاری از سوی مردم تهران به عنوان نماینده انتخاب شد؛ آیت‌الله طالقانی در اوایل مرداد 1358 از سوی امام خمینی(ره) اولین نماز جمعه تهران را تشکیل داد.

این نمایش رادیویی کاری از مرکز هنرهای نمایشی رادیو به سفارش واحد نمایش رادیو معارف به تهیه کنندگی شهلا نیازی، سردبیری مجید حیدری، نویسندگی وحید کیارسی گارگردانی فریدون محرابی و هنرمندی جمعی از هنرمندان مرکز هنرهای نمایشی رادیو است.

نمایش رادیویی «پیر هدایت» از 14 تا 26 بهمن‌ماه امسال هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 18:30 در برنامه «باغ تماشا» از رادیو معارف تقدیم علاقمندان می‌شود./997/د102/پ

ارسال نظرات