۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۵۸۸۷
وزیر ارشاد:

سیاست چماق و هویج علیه ایران جواب نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ایام الله دهه فجر فرصتی برای ارزیابی پیشرفت‌ها و بیان نقاط ضعف ایران اسلامی است، روند رو به رشد کشور و خدمات گسترده به مردم را سبب نگرانی دشمن دانست.
سيد محمد حسيني وزير ارشاد سخنران پيش از خطبه نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره) برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی این دستاوردهای بزرگ را نتیجه خون شهدا، رهبری امام راحل و رهبری مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست.

 

وی با بیان این که راه شهدا راه عزت، سرافرازی، سربلندی، پایداری، پایمردی و استقامت است، گفت: این راه را ادامه خواهیم داد و پرچم مبارزه‌ با ظلم و دفاع از مظلوم را که امام راحل برافراشته و امروز در دست با کفایت رهبر شجاع و فرزانه انقلاب است تا فتح و ظفر نهایی برافراشته نگه خواهیم داشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب پس از امام راحل، کشتی انقلاب اسلامی را به خوبی هدایت می‌کنند، افزود: نه تنها سالکان و بزرگان انقلاب درباره عظمت رهبر معظم انقلاب تعابیر بلندی را بیان کرده‌اند، بلکه سیاستمداران کشورهای مختلف که برایشان سخت و دشوار است، به این عظمت اعتراف کرده‌اند.

 

وی در ادامه با بیان این که ایام الله دهه فجر فرصتی برای ارزیابی پیشرفت‌ها و بیان نقاط ضعف ایران اسلامی است، ابراز کرد: با روحیه خدمت‌گزاری که در مسؤولان اجرایی کشور وجود دارد، در سال‌های اخیر به ویژه از سال 84 به بعد سرعت و حجم خدمت‌رسانی به کشور افزایش پیدا کرده و شتاب خاصی به خود گرفته است.

 

حسینی روند رو به رشد کشور و خدمات گسترده به مردم را سبب نگرانی دشمن دانست و گفت: امروز پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ به سبب پرکاری مسؤولان شتاب گرفته و سعی شده فرصت‌های برابر برای همه استعدادهای کشور به وجود آید، امکانات بین مردم عادلانه توزیع شده و به همه نقاط کشور از تهران تا نقاط مرزی توجه شود.

 

وی با بیان این که حضور مردم در عرصه‌های مختلف جدی‌تر شده است، اوج این حضور را که در انتخابات سال 88 رقم خورد، بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: بین مردم و مسؤولان هیچ فاصله‌ای وجود ندارد، مسؤولان از خود مردم هستند و امروز همگان به انسجام و پایبندی ملت ایران به نظام اسلامی اعتراف کرده‌اند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش دشمن برای ضربه زدن به دستاوردهای نظام اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان این که درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم سبب عبور با عزت از این گردنه سخت و مخاطره‌آمیز شد، گفت: پیشرفت‌های گسترده نشانه آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی، راه خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد تا در عرصه جهانی به ویژه در جهان اسلام سبب کاهش نفوذ و پایگاه مردمی جمهوری اسلامی شود و از این طریق بیداری اسلامی و خیزش‌های ملت‌های اسلام را مدیریت کند و به نفع خود به پیش ببرد، اما فشارهای دشمن در حوزه‌های مختلف به سرانجام نرسید و اکنون به شکست خود اعتراف می‌کنند.

 

حسینی تأکید کرد: آمریکایی‌ها که اعتراف می‌کنند سیاست فشار و تحریم دیگر کارایی ندارد و از راه دیگر برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران وارد شده‌اند باید بدانند که سیاست چماغ و هویج جواب نمی‌دهد، مردم ما از تهدید و تطمیع هیچ هراسی ندارند و راه خود را با هوشیاری و تدبیر کامل ادامه می‌دهند.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید واقعه پدیده انقلاب اسلامی ایران را بپذیرند و به جای لشکرکشی به کشورهای منطقه و نقاط مختف جهان و به جای این که سرنوشت خود را با رژیم صهیونیستی گره بزنند و دائم بخواهند منافع آنها را تأمین کنند، به مشکلات اقتصادی خود توجه کرده و به حل مشکلات مردم خود بپردازند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به فرهنگ اصیل اسلامی را مورد تأکید این وزارتخانه دانست و با اشاره به راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در اوایل امسال، افزود: باور داریم اگر فرهنگ و هنر ما از قرآن گرفته شود، ضامن استمرار نظام اسلامی است و به جای تکیه بر اندیشه و فرهنگ غرب، باید قرآن را به عنوان کتاب زندگی و عزت بشناسیم. /920/پ202/ج

ارسال نظرات