۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۵۸۵۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

دستاوردهای هسته‌ای کشور بدون وابستگی به غرب حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دستاوردهای هسته‌ای کشور بدون وابستگی به غرب حاصل شده است، از این رو استکبار حقی در اعمال سیاست های انحصاری خود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: غرب با تغییر رویکرد و نگرش نسبت به مذاکرات گذشته در عمل نشان داد که تحریم های اعمالی بی‌اثر بوده است.

 

وی با بیان این‌که چرخش سیاست غرب در برابر ایران نشان از حقانیت نظام اسلامی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای بوده است، گفت: دستاوردهای هسته‌ای کشور بدون وابستگی به غرب حاصل شده است، از این رو استکبار حقی در اعمال سیاست های انحصاری خود ندارد.

 

امام جمعه مراغه تصریح کرد: رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور پرشور و غیرتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان داد که ایران در استفاده از حق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد، طرف غربی نیز پیام مهم ملت ایران را یافته است.

 

 حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: همه دستاوردهای کشور در سال های اخیر، در سایه رهنمودهای رهبری، مقاومت ملت، دولت و مجاهدت علمی فرزندان برومند این مرز و بوم حاصل شده است، به عبارت دیگر این توفیقات بدون اتکا به قدرت های شرق و غرب حاصل شده و کاملا بومی است.

 

نماینده خبرگان رهبری نتایج مذاکرات 1+5 در قزاقستان را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با توجه به روند مثبت این مذاکرات، اگر برخی کشورها در آن نفاق ایجاد نکنند، نتیجه آن به سود کشور خواهد بود، امیداریم چنین روندی در مذاکرات استانبول و آلماتی بار دیر تکرار شود.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار داشت: عموم مردم و مسؤولان از بازاریان انتظار دارند که با انصاف برخورد کنند و نسبت به کسب روزی حلال توجه ویژگی داشته باشند، البته مردم نیز باید با دوری از چشم و هم چشمی از اسراف و تبذیر پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: مردم ضمن این‌که باید در این روزها از اسراف، تجمل و تحمیل هزینه های اضافی بر خانواده اجتناب کنند، حضور پررنگ و مؤثر در جشن نیکوکاری داشته باشند، این روزها باید نسبت به وضعیت معیشتی خانواده های بی بضاعت توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی در پایان خطبه های نماز جمعه مراغه با تأکید بر تسریع در راه اندازی سامانه گیرنده های دیجیتال در این شهرستان اظهار داشت: با وجود تصویب بودجه یک میلیارد و 200 میلیون ریالی در شورای برنامه ریزی استان برای راه اندازی سامانه گیرنده دیجیتال، تاکنون این اعتبار برای این منظور محقق نشده، راه اندازی این سامانه سبب جلوگیری از گرایش جوانان به شبکه های ماهواره ای خواهد بود./935/پ201/س 

ارسال نظرات