۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۵۸۹۰۷
امام جمعه آمل:

سعادت حقیقی در گرو کمک به نیازمندان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که انسان باید به دنبال اعمال شایسته برای خود بوده و فریب نقشه های شوم شیطان را نخورد، گفت: ایمان استوار می تواند به مسیر زندگی انسان جهت داده و او را به تعالی برساند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل رسیدگی به امور محرومان جامعه را مهم ترین دغدغه امام خمینی (ره) دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر ضرورت رسیدگی به امور مستضعفان جامعه تأکید داشتند و به همین دلیل نیز دستور ایجاد کمیته امداد را دادند.

 

وی توجه به همنوع را یکی از ویژگی های انسان مؤمن دانست و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شده است.

 

امام جمعه آمل، فرهنگ احسان و نیکوکاری را یکی از ارزش های ارزنده و والای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نسبت به همنوع ویژگی انسان مؤمن نیست بلکه یک انسان با تقوا نسبت به همنوع خود احساس تکلیف و وظیفه می کند.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که احسان و نیکوکاری ثمره ارزنده ای برای فرد و اجتماع به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: کمک به انسان مستمند به حتم پاداش دنیوی و اخروی مناسبی را برای انسان به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی فرهنگ احساس و نیکوکاری در جامعه نهادینه شده است، بیان داشت: باید تلاش شود ضمن حفظ کرامت افراد در مسیر کمک و یاری انسان های مستمند گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که دل بستن به دنیا سعادتی برای انسان به همراه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: سعادت حقیقی در گرو کمک به نیازمندان و انجام کار خیر و پسندیده است.

 

امام جمعه آمل با تأکید براین که انسان باید از فرصتی که در اختیار دارد توشه ای برای سفر آخرت خود بردارد، گفت: کار خیر، نیکو و اخلاق پسندیده بهترین ذخیره برای آخرت انسان است.

 

وی با تاکید بر این که در دل همگان صفتی از صفات خداوند منان وجود دارد، بیان داشت: سخنان ارزنده ای انسان در زندگی روزمره می شنود که باید در خود پیاده کرده و به عنوان اموری شایسته اجرا کند.

 

امام جمعه آمل بر ضرورت دوری انسان از نقشه های شیطانی و فریبنده دنیوی تأکید کرد و گفت: ایمان استوار می تواند به مسیر زندگی انسان جهت داده و او را به تعالی برساند./950/ت303/ب

ارسال نظرات