۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۶۶۶

آیت الله نورمفیدی خواستار برخورد فوری دولت پاکستان با عاملان کشتار شیعیان شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با محکوم کردن جنایت غیر انسانی در پاکستان خواستار رسیدگی و حل ریشه ای این مسأله از سوی دولت پاکستان شد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در تجمع طلاب و روحانیان استان در اعتراض به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد با اشاره به این که دشمنان اسلام به واسطه بیداری اسلامی احساس خطر کرده اند، اظهار داشت: یکی از فجایع دشمنان اسلام در چندروز اخیر، حمله های تروریستی در کشور پاکستان است که شیعیان مظلوم بسیاری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

وی با اشاره به این که از سه قرن اخیر ما شاهد چنین حوادثی در کشورهای منطقه بوده ایم، ابراز داشت: منطقه ما منطقه ای بسیار مهم و استراتژیک است و یکی از ترفندهایی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند، ایجاد تفرقه و اختلاف با چنین حرکاتی در میان مسلمانان است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: متأسفانه مسلمانان به دلیل غفلتی که داشته و کم توجهی به این مسائل، متوجه دامی که دشمن برای آنان پهن کرده نشده و ضرر آن برای اسلام، پیامبر(ص) و قرآن بوده و نفع آن نیز برای کسانی است که تیشه را برداشته و در حال قطع کردن ریشه ها هستند.

 

رییس شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که امروزه شبکه های بسیاری وجود دارند که در حال تخریب مسلمانان هستند، تصریح کرد: در این شبکه ها مزدورانی به خدمت گرفته  شده اند که با عنوان دفاع از اسلام، به زشت ترین شکل به اسلام توهین می کنند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که باید به مقدسات مسلمانان احترام گذاشته شود، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای که شخصیتی دلسوز، فداکار، فقیه، عالم به زمان هستند بارها تأکید کرده اند که باید به این مقدسات احترام گذاشته شود، اما متأسفانه ما شاهد این زشتی ها در دنیای امروز هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در کشور و استان گلستان، اظهار داشت: ما امروزه شاهد وحدت بسیار خوبی در میان اهل تشیع و تسنن در کشور و به ویژه استان گلستان بوده و در میان اهل سنت نیز محبان بسیاری به اهل بیت(ع) وجود دارند که مایه افتخار است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نباید اختلاف های شیعه و سنی به میان جامعه کشانده شود، ابراز داشت: علمای شیعه و سنی باید در نشستی باهم ارتباط برقرار کرده و سعه و صدر و صبر، با هم در مسائل گوناگون به بحث بنشینند و بر اساس ادله و برهان، اگر به نتیجه رسیدند که همه تابع باشند و اگر هم به نتیجه نرسیدند، همانند گذشته به احترام یکدیگر پرداخته و از اسلام دفاع کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین بر ضرورت حل ریشه ای این مسائل از سوس دولت پاکستان شد و گفت: پاکستان باید این موضوع را به صورت ریشه ای حل کند تا دیگر شاهد این گونه فجایع نباشیم./950/پ202/س

 

ارسال نظرات