۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۷۵۳
با حضور مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها؛

مراسم نمادین روز درختکاری در امامزاده پنج تن لویزان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز منابع طبیعی، آموزه‌های دینی کاشت، 146 نهال به یاد 146 شهید مدفون در جوار آستان مقدس امامزاده پنج تن (ع) لویزان با حضور خانواده های شهدا کاشته شد.
درختکاري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، همزمان با روز منابع طبیعی، آموزه‌های دینی کاشت، 146 نهال به یاد 146 شهید مدفون در جوار آستان مقدس امامزاده پنج تن (ع) لویزان با حضور خانواده‌های شهدا کاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته منابع طبیعی از کاشت تعداد 146اصله نهال در امامزاده پنج تن(ع) لویزان خبر داد و افزود : منایع طبیعی هدیه خداوندی و امانتی است در دست ما و ما باید به نحو احسن از این موهبت الهی نگهداری کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها گفت: درختکاری یکی از سنت های پسندیده است که در دین مبین اسلام به ویژه از سوی پیامبر(ص) و ائمه(ع) به آن سفارش زیادی شده است.

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) همواره مسلمانان را به درختکاری تشویق کردند اظهار داشت: طبیعت در زندگی انسان‌ها نقش مهمی دارد و وظیفه ما با پیروی از ائمه اطهار(ع) توجه ویژه به طبیعت و نگهداری از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد با بیان این‌که در احادیث آمده است که اگر کسی درختی را آب بدهد، انگار مؤمن تشنه‌ای را آب داده است گفت: در آموزه‌های دینی ما، توجه و تاکید بسیار زیادی به حفظ طبیعت و منابع طبیعی شده است، لذا وظیفه ما در نگهداری و توسعه آن دو چندان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها در پایان خاطر نشان کرد: منابع طبیعی امانتی از گذشتگان و در اختیار نسل کنونی است و ما نیز با حفاظت مناسب و احیای منابع طبیعی آن را در اختیار نسل آینده قرار دهیم.

گفتنی این مراسم با حضور عبدی نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، حجت الاسلام محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از مسؤولین وخانواده‌های شهدا روز جمعه بعد از دعای پرفیض ندبه در جوار آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان برگزار شد./959/د102/ص

ارسال نظرات