۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۹۳۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

قبح‌زدایی از جرم و جنایت توطئه جدید دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: دشمنان نظام اسلامی با پخش فیلم ها و سریال‌های ضددینی، به دنبال قبح‌زدایی از معاصی، جرم و جنایت در جوامع اسلامی هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش علمی کاربردی و منطقه‌ای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: شبکه های مختلف ماهواره ای وابسته به اتاق های فکر غربی و صهیونیستی سال‌ها است که دنبال قبح زدایی از گناه و منکرات در جامعه هستند.

 

وی توجه به مسائل دینی و معنوی را عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی با پخش فیلم ها و سریال‌های ضددینی، به دنبال قبح‌زدایی از معاصی، جرم و جنایت در جوامع اسلامی هستند، امروز بنیان خانواده های مسلمان در معرض چنین فیلم هایی قرار دارند که بسیار خطرناک هستند.

 

امام جمعه اهر ادامه داد: مضمون و محتوای بیشتر سریال‌ها و فیلم های ماهواره ای خیانت به همسر، فساد، مفاهیم سکولاری، ترویج همجنس گرایی و عادی جلوه دادن ارتکاب به گناهان و مفاسد اجتماعی و اخلاقی با عنوان تجدد و مدرنیته است، ریشه اکثر جرم و جنایت ها جهل و ناآگاهی و عدم رعایت حریم خانواده است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که قبح‌زدایی از جرم و جنایت توطئه جدید دشمنان است، افزود: باید با فرهنگ‌سازی مناسب و آشنا کردن اقشار مختلف مردم با برخی از مسائل و مشکلات اجتماعی که زمینه‌ ساز جرم در جامعه هستند، بتوانیم از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

 

وی ترویج آموزه های دینی و معنوی در جامعه و ارتقای سطح معرفتی اقشار مختلف نسبت به ارزش های الهی را مهمترین راهکار برای مقابله با وقوع جرم و جنایت دانست و گفت: تلاش‌های دستگاه های قضایی در تأمین امنیت لازم برای جامعه مهم و تأثیرگذار بوده، اما کافی نیست.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید با ساز و کارهای مناسب و همراهی ادارات، نهادها و خود مردم تشکیلات قضایی را در رسیدن به اهداف خود که همان برقراری نظم و انضباط در جامعه و آرامش و امنیت است، یاری کنیم.

 

وی خواستار برگزاری نشست های تخصصی بررسی علل و عوامل وقوع جرائم و مسائل مربوط به پیشگیری از وقوع جرم با حضور استادان حوزه و دانشگاه شد و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و قضایی برای ارائه راهکار مناسب در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر خواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات