۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۰۱۳۲

امام جمعه زنجان خواستار اجرای طرح‌های نو و فراگیر در عرصه قرآنی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خواستار اجرای طرح های ابتکاری، نو و فراگیر در فعالیت های قرآنی شد و گفت: باید استعدادها را شکوفاتر و قابلیت ها را تجلی بخشیم.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این‌که غفلت از آموزه های قرآنی شایسته مسلمانی و شیعه مولای متقیان نیست، اظهار داشت: در جامعه قرآنی خبری از جرم و جنایت، دروغ، تهمت و دعوا بر سر ریاست و مدیریت نیست.

 

وی با بیان این‌که رفتار منافقانه در برابر قرآن زمینه نفوذ دشمنان اسلام را فراهم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در کنار حفظ و قرائت قرآن کریم، انس با مفاهیم نیز بسیار شیرین و لذت بخش است و از این رو باید به این مقوله مهم نیز توجه جدی تر و بیشتری داشت.

 

امام جمعه زنجان منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی را دوری از مفاهیم و آموزه های قرآنی دانست و افزود: اگر قرآن تنها در مجالس ترحیم، ختم و عروسی و یا قبرستان ها خلاصه شود، وضعیت جامعه اسلامی بسیار اسف‌بار خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی را دوری مسلمانان و شیعیان از مفاهیم قرآنی عنوان و افزود: مجموعه های قرآنی باید در کنار قرآن به عترت و احادیث نیز توجه بیشتری داشته باشند تا یک بعدی بار نیاییم و لازم است این دوگوهر ارزنده با هم رشد کنند و بالا بیایند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ظرفیت های بالقوه موجود در زمینه فعالیت های قرآنی در استان زنجان گفت: وجود آمارها، اقبال عمومی، قابلیت، توان و ظرفیت های بالای این استان در عرصه قرآن را نشان می دهد که این امر حجت بر مسؤولان تمام کرده و دست اندرکاران امر وظیفه دارند اهتمام جدی در ترویج مبانی قرآنی داشته باشند.

 

امام جمعه زنجان خواستار اجرای طرح های ابتکاری، نو و فراگیر در فعالیت های قرآنی شد و ادامه داد: باید استعدادها را شکوفاتر و قابلیت ها را تجلی بخشیم، هر چند کارهای خوبی صورت گرفته، اما نباید به هیچ وجه به وضع موجود قانع شد چراکه که با ایده‌آل ها فاصله های زیادی وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان توجه به تربیت قرآنی میان خانواده های ایرانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: والدین می توانند با ترغیب و تشویق بیشتر فرزندان، حلاوت و شیرینی انس با قرآن را دو چندان کنند، از سوی دیگر مساجد، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی آموزشی در گسترش فرهنگ قرآنی رسالت خطیری بر عهده دارند./9351/پ202/س

ارسال نظرات