۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۶۰۲۹۳
نماینده خبرگان رهبری:

غرب به دنبال انتقام از مردم عراق و سوریه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: غرب با حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی به دنبال انتقام از مردم عراق و سوریه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به انفجار تروریستی در عراق اظهار داشت: هدف اصلی این انفجارها بی‌ثباتی منطقه و راه اندازی فتنه‌های جدید علیه نظام اسلامی ایران در مرزهای غربی کشور است.

 

وی با اشاره به این‌که غرب همواره از حکومت‌های شیعی منطقه، نگران و هراسان بوده است، خاطرنشان کرد: غرب با حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی به دنبال انتقام از مردم ایران، عراق و سوریه است، امروز گروه‌های تفکیری، سلفی و وهابی تبدیل به ابزاری برای تحقق اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی شده اند.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که انفجارهای تروریستی اخیر در عراق و سوریه با حمایت و هدایت دشمنان اسلام صورت گرفت، تصریح کرد: غرب و استکبار جهانی همواره در راه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی شکست خورده اند و همین مسأله باعث عصبانیت و ادامه خصومت آنها با اسلام و انقلاب شده است.

 

وی ادامه انفجارهای تروریستی در کشورهای اسلامی را نشان دهنده حس انتقام‌جویی غرب در پی شکست های پیاپی از جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: غرب حس انتقام جویی خود را به وسیله مزدوران و خودفروختگانی همچون گروه های تروریستی القاعده در کشورهای اسلامی به نام اسلام پیاده می کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه همگان به سبک زندگی اسلامی، خواستار اصلاح فرهنگ عمومی کشور از سوی نخبگان و صاحبان تریبون های عمومی شد و گفت: رسانه ها در این میان نقش بسزایی بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی رسانه ها برخلاف آموزه‌های دینی اسلام، مصرف گرایی و اسراف را تبلیغ می کنند، امروز کشور از اسراف، تجمل گرایی، چشم و هم چشمی و مصرف بیش از نیاز رنج می‌برد، گاهی چنین منکراتی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شده است که همین امر موجب بروز برخی بحران های فکری، اخلاقی و عقیدتی در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: برخی از آداب و رسوم که با نام فرهنگ در جامعه رایج شده، نه اسلامی و نه ایرانی است، بلکه فرهنگ وارداتی و القائی غرب با عنوان اسراف، ریخت و پاش، مصرف گرایی و بی‌قانونی است که متأسفانه در برخی از خانواده ها به عنوان روالی رایج درآمده است.

 

وی بی‌توجهی و دوری از سبک زندگی اسلامی را منشأ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ بی‌توجهی به قانون و قانون گریزی برای برخی از افراد جامعه متاسفانه در برخی موارد به مباهات و فخر نیز تبدیل شده است، بی توجهی به قانون در حقیقت بی توجهی به احکام و شریعت است.

 

امام جمعه مراغه در پایان ازدواج‌های تشریفاتی و هزینه‌های بسیار بالا در زندگی روزمره را یکی دیگر از معضلات فرهنگی کشور دانست و افزود: در کجای دین آمده که اگر مراسم عروسی در فلان تالار و مهریه عروس با فلان مقدار سکه نباشد، عقد نکاح جاری نمی شود، چنین مسائلی دور از فرهنگ اسلامی ایرانی است./935/پ202/پ

ارسال نظرات