۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۰۹۶۷
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی مطرح کرد؛

چگونگی انتخاب فرد اصلح در انتخابات/ رییس جمهور باید ولایت مدار و پایبند به ارزش ها باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بررسی راههای مختلف شناسایی فرد اصلح پرداخت و گفت: بهترین راه این است که فرد را از طریق اطرافیان، مشاوران و رؤسای ستادهای تبلیغاتی اش بشناسیم.
موسوي اصفهاني حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرکت حداکثری مردم را مهم ترین موضوع در انتخابات آینده دانست و اظهار داشت: در دنیا میزان مقبولیت نظام از سوی مردم را با حضور در انتخابات ها می سنجند.


وی افزود: بنابراین عقل حکم می کند نظامی را که با این همه خون دل و ایثار شهدا در برابر همه فشارهای دشمنان بیش از سه دهه نگه داشته ایم، با حضور فعالانه خود در عرصه های مختلف از جمله انتخابات این شجره طیبه را با قدرت بیشتر حفظ کنیم؛ امام(ره) نیز در وصیت نامه سیاسی الهی خود تأکید فرمودند چه من در میان شما باشم یا نباشم این صحنه ها را خالی نکنید.


مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به حضور پرشور و فعال مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته، گفت: دشمنان ما انتظار نداشتند با این همه تحریم و فشار مردم در این راهپیمایی شرکت کنند اما لطف الهی شامل حال ما شد و با بهره گیری از رهنمود های رهبر معظم انقلاب مردم بصیر ما چشمگیرتر از هر سال دیگر به خیابان ها آمدند؛ در انتخابات آینده نیز انتظار داریم حماسه دیگری از سوی مردم خلق شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحریم های دشمنان را در اراده ملت ایران بی اثر دانست و ابراز داشت: ظاهر این تحریم ها شکننده است، همواره فشارهای دشمنان در ابتدای امر تلخ به نظر می رسد اما ثمره های خوبی را در پی داشته است.


نحوه انتخاب رییس جمهور اصلح
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این که گام مهم بعدی در انتخابات شناخت اصلح است، گفت: شورای نگهبان صلاحیت حداقلی افراد را تأیید می کند و هرکسی که پذیرفته شد معنایش این نیست که اصلح است؛ مردم باید در انتخاب فرد اصلح دقت داشته باشند.


وی یکی از راههای شناخت اصلح را رجوع به کارشناسان مورد اطمینان عنوان و تصریح کرد: باید از راهنمایی افرادی که بدون غرض کاندیداها را معرفی می کنند استفاده کنیم؛ همچنین می توانیم با مراجعه به افرادی که از نزدیک با وی ارتباط داشته اند وضعیت کاندیداهای مورد نظر را بررسی کنیم.


مدیر حوزه های علمیه همدان دیانت، اعتقاد به انقلاب، ولایت مداری، وفاداری به ارزش ها و قانون مداری را از مهم ترین شاخصه های تعیین فرد اصلح دانست و گفت: پس از این موارد باید لیاقت و کفایت فرد در مدیریت را مورد ارزیابی قرار دهیم چراکه ریاست جمهوری کشور مسؤولیت سنگینی است و فرد باید دارای سلسله تخصص هایی باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از بهترین راه های شناخت فرد اصلح را از طریق اطرافیان وی دانست و اظهارکرد: باید ببینیم مشاورین و رؤسای ستاد انتخاباتی فرد چه کسانی هستند، با شناخت ایشان می توانیم پی به شخصیت کاندیدای مورد نظر ببریم؛ در روایت داریم مردم را به رفیق ها و هم نشین شان بشناسید.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این که سوابق کاری افراد می تواند در شناخت صحیح تر به ما کمک کند، گفت: ببینید فرد در مسؤولیت های پیشین خود چگونه عمل کرده است، آیا رضایت خداوند را در نظر داشته و برای مردم و انقلاب دلسوز بوده و یا این که فردی خود محور و حزب محور بوده است./928/ت302/ج


ارسال نظرات