۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۶۸۴

برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا در بیوت مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا با حضور شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداري در بيوت مراجع - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.
بر اساس این گزارش مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.
حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی نیز همچون سال های گذشته با پای پیاده در قالب هیات عزاداری به سمت حرم کریمه اهل بیت عزاداری کردند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مراسم سوگواری در بیوت مراجع تقلید حضور یافتند.
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در مراسم سوگواری که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، حضور یافت.
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند و مداحان نیز روضه و نوحه خوانی کردند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع سوگواران حضرت زهرا در سخنانی به تبیین فضائل و مناقب این بانوی بزرگوار پرداخت.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطبه فدکیه را سند حقانیت شیعه دانست و انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلامی را علت اصلی مشکلات مسلمانان دانست.
این مرجع تقلید همچنین سخنان مهمی را راجع به انتخابات بیان و بر ضرورت پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه تاکید و کاندیداها را به حق مداری، تقوا و پرهیز از دادن وعده های دروغ توصیه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات