۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۲۰۳۴
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

روحانیت برخلاف روشنفکران به دنبال امتیاز نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در آیین گرامی داشت ائمه جمعه فقید استان اردبیل گفت: روحانیت برخلاف روشنفکران در برابر خدماتی که داشته دنبال امتیاز نبوده است، اصل وجود روشنفکران کاهش نفوذ روحانیان بود که البته موفق نشدند.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیین گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله مروج امام جمعه فقید اردبیل، حجت الاسلام جعفری و حجت الاسلام اصغری نیاری ائمه جمعه موقت شهرستان اردبیل، حجت الاسلام فرخی امام جمعه فقید گرمی، حجت الاسلام کریمی امام جمعه فقید پارس آباد و حجت الاسلام عشقی امام جمعه فقید مشگین شهر عصر امروز در اردبیل برگزار شد.

 

همچنین در این همایش که با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همراه بود، یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام جهانگیری، امام جمعه موقت مشگین شهر و حجت الاسلام شفیقی، امام جمعه فقید منطقه سنی نشین عنبران که در سال های گذشته دارفانیرا وداع گفته اند، گرامی داشته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در این بزرگداشت ائمه جمعه متوفی استان اردبیل را ابتکاری ارزشمند و قابل تقدیر از نماینده ولی فقیه در این استان دانست و اظهار داشت: نقش و جایگاه روحانیت شیعه در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست، نهاد روحانیت بیش از هزار سال سابقه دارد و با خدماتی که دارد مایه عزت و اقتدار جهان اسلام است.

 

وی مجاهدت روحانیت در عرصه های فکری، عقیدتی، علمی، فرهنگی و خدمت به مردم را یادآور شد و تصریح کرد: اگر امروز شاهد تجلی اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع در کشور هستیم، به برکت روحانیت شیعه و مجاهدت هایی است که ایشان در طول تاریخ متحمل شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر این‌که علما و روحانیان همواره مورد وثوق و اعتماد مردم بوده اند، گفت: بنا به گفته پیامبر اسلام، علما جانشین و وارثان انبیاء هستند و هرجا خطری مردم را تهدید کرده روحانیت حامی مردم بودند مانند فتوای میزرای شیرازی و آیت الله کاشانی که جریان فکری عظیمی در سراسر جهان تشیع به راه انداخت.

 

وی ادامه داد: روحانیت برخلاف روشنفکران در برابر خدماتی که داشته دنبال امتیاز نبوده است، اصل وجود روشنفکران کاهش نفوذ روحانیان بود که البته موفق نشدند، چون دنبال امتیاز هستند و البته مردم دریافتند که جریان روشنفکری در ایران ریشه در غرب دارد، از این رو شاهد دلدادگی مردم به روحانیت مردمی هستیم.

 

وی با باین این‌که اعتماد مردم به روحانیت بخشنامه ای نیست، تصریح کرد: این اعتماد براساس عملکرد خالصانه در طول تاریخ به دست آمده و هیچ قدرتی نمی تواند جای روحانیت و مرجعیت در جامعه را بگیرد، البته لازم به یادآوری است؛ آنهایی که در جهت تضعیف روحانیت حرکت می کنند، بدانند که قدرت جامعه را تضعیف می کنند./9353/پ202/س

ارسال نظرات