۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۴۱۸۴
آیت الله ممدوحی:

تحقق تمدن اسلامی در گرو عمل به احکام دین است/ اجلاس تهران جایگاه ایران در بیداری اسلامی را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تمدن ساز بودن را ویژگی ذاتی دین اسلام دانست و با تاکید بر اهمیت فوق العاده اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران، گفت: اگر به اسلام عمل شود تمدن اسلامی خود به خود محقق خواهد شد.
آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همایش علما و بیداری اسلامی، اظهار داشت: اسلام خود تمدن ساز است؛ اگر به اسلام عمل شود این امر محقق خواهد شد، علمای جهان اسلام باید در زمینه پیاده سازی اسلام واقعی تلاش کنند.

 

وی افزود: اگر به مضامین اسلام عمل شود؛ دیگر جنگ و خونریزی نخواهد بود و همه به یک تفاهم بسیار خوب می رسند، برای دوری از اختلافات فرقه ای تنها کافی است ببینند که اسلام چه دستوری می دهد و به آن عمل کنند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری وهابیت تندرو و تکفیری را خارج از اسلام دانست و گفت: اینها با عنوان اسلام مردم را می کشند درحالی که اسلام به هیچ وجه با چنین فتواهایی سازگار نیست؛ یکی از دلایل برگزاری این همایش این است که ماهیت پلید آنها را از طریق علمای برجسته اسلام به سایر مسلمانان نشان دهیم.

 

آیت الله ممدوحی استقبال علما از حضور رهبر معظم انقلاب در این همایش را بسیار جالب و با شکوه توصیف کرد و گفت: اخیرا دو بار این اتفاق تکرار شده است؛ در این اجلاسیه حدود 500 نفر از متفکران جهان اسلام حضور داشتند، اینها به احترام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب آمده اند.

 

وی تکرار چنین همایش هایی را برای جهان اسلام بسیار مفید خواند و ابراز داشت: اگر علما دور هم بنشینند و باهم تفاهم کنند بسیاری از دورغ ها و تهمت ها از بین می رود؛ این کار خوبی است و موفقیت های بسیاری را در پی خود دارد./928/ت302/ج

ارسال نظرات