۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۶۴۷۱۱
امام جمعه مراغه:

مدعیان حقوق بشر غربی تروریست بین المللی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که منافع غرب با ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی تأمین می شود، گفت: مدعیان حقوق بشر در غرب خود بزرگترین قاتل و تروریست بین المللی هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به فتنه‌انگیزی تروریست های وابسته به غرب در سوریه و عراق اظهار داشت: قطعا چنین تحرکاتی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تفرقه میان مسلمانان به راه افتاده است.


وی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر در غرب خود بزرگترین قاتل و تروریست بین المللی هستند، خاطرنشان کرد: دولت هایی که دم از دفاع از حقوق و کرامت انسانی می زنند و به بهانه مبارزه با تروریسم به کشورهای اسلامی لشکرکشی می کنند، امروز آتش بیار معرکه شده اند و دستانشان به خون مردم بی گناه عراق و سوریه آغشته شده است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که منافع غرب با ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی تأمین می شود، گفت: آنان که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند، در مقابل کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگناه اعم از زن و کودک در سوریه از سوی گروه های مخالف و مزدور غرب و رژیم صهیونیستی در این کشور سکوت کرده اند.


وی با اشاره به رفتار دوگانه غرب در قبال مسأله تروریسم و حقوق بشر تصریح کرد: امروز نه تنها شاهد سکوت برخی از کشورهای اسلامی در برابر جنایات سوریه هستیم، بلکه با نهایت تأسف باید گفت که برخی از تحرکات تروریستی با حمایت مستقیم برخی از حکام وابسته و مرتجع عربی منطقه صورت می گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی سیاست یک بام و دو هوای غرب در برابر جنایت های بی رحمانه در سوریه را محکوم کرد و افزود: حمایت عربستان و قطر از اقدام مزدوران رژیم صهیونیستی در سوریه در واقع چراغ سبزی از سوی این کشورها برای شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین است.


وی با اشاره به اعزام تروریست های مزدور رژیم صهیونیستی به سوریه با پول کشورهای عربی یادآور شد: هدف اصلی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از تحرکات در داخل سوریه و تضعیف این کشور، جمهوری اسلامی ایران است، چرا که سوریه خط مقدم کشورمان در برابر این دشمنان است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هدف نهایی تمامی این جنایات براندازی نظام اسلامی ایران ادامه داد: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم، آگاهی، بصیرت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در قبال توطئه های رنگین استکبار جهانی علیه مسلمانان است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم اظهار داشت: معلمان باید علاوه بر تربیت فرزندان نسبت به آشنایی آثار این شهید بزرگوار و انتقال آن به نسل های جدید تلاش کنند، در حقیقت تعلیم باید در کنار تربیت در مدارس تجلی عینی داشته باشد./935/پ201/ب

ارسال نظرات