۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۹۲۹

کارشناس بی بی سی هرچه این شبکه رشته بود را پنبه کرد

خبر گزاری رسا - هرچه بی بی سی کوشید تا درگیری های سوریه را فرقه ای بنامد؛ کارشناس این شبکه آن را درگیری سیاسی و غیردینی خواند.
کارشناس بی بی سی هرچه این شبکه رشته بود را پنبه کرد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در گزارشی که از درگیری های سوریه نشان می داد،سعی در القای فرقه ای بودن درگیری ها بین شیعه و سنی داشت تا بدین طریق به اصلی که سرلوحه آرمانهای استعمارپیر است عمل کرده باشد.

 اصل تفرقه بینداز و حکومت کن را حتما شنیده اید. اصلی که انگلیس قرنها به واسطه آن، کشورها و اقوام مختلف را به جان هم انداخته، تا بتواند به سادگی هرچه تمام تر داراییهای آنها را به چپاول ببرند. 

در این گزارش، تصاویری از تخریب مرقد حجر بن عدی و کشتار مردم در سوریه پخش شد و سعی بر این بود تا با  همراه نمودن کارشناسان با خود بتوانند این هدف را بهتر پیگیری کنند.

 

اما کار وقتی جالب شد که علیرغم میل باطنی مجری که تلاش می کرد این درگیریها را اختلاف بین شیعه و سنی معرفی کند، کارشناس آن را رد کرد و گفت: این درگیریها اهداف استراتژیک و جنبه سیاسی دارد. 

کارشناس این شبکه در پاسخ به سوال مجری که پرسید: تا چه حد می توان این درگیریها را دعوای بین علویها و سنیها خواند؟ آیا موافقید که این یک درگیری بین شیعه و سنی است؟ اینگونه پاسخ داد: نه ، به نظر من این یک نبرد سیاسی است ولی چون در منطقه اسلامی است به آن انگ مذهبی و فرقه ای می دهند در حالیکه توده شیعه و سنی اصلا دوست ندارند وارد این جنگ بشوند و افراد فرقه گرا به آن شکل مذهبی می دهند.

باز مجری در سوالاتش اصرار به این مطلب می کند و می گوید: چرا در سوریه اینها ضریح قدیسان شیعه را تخریب می کنند؟ چرا فرقه گرایان به این درگیریها دامن می زنند؟

کارشناس: درست است که در این جنگ شیعه و سنی کشته می شوند ولی این جنگ، جنبه فقهی و مذهبی ندارد مثلا  منطقه القصیر در جنوب لبنان بخاطر موقعیت استراتژیکی که دارد و پل ارتباطی بین سوریه و لبنان است توسط اسراییل مورد حمله قرار می گیرد و تشنگان قدرت مثل آمریکا و اسراییل در جنگ با لبنان و ایران که از سوریه حمایت می کنند دست به این حملات می زنند.

 هرچند این نشست های تحلیلی در نهایت بازی برد بردی است برای غرب لیکن مخاطب آن می تواند به وضوح متوجه این اختلاف افکنی ها شود. کاری که سالهای سال انگلستان آن را سرلوحه اهدافش قرار داده تا روی ویرانه های کشورهای دیگر کاخ های خود را بنا کند. اما هرگز از اینکه دستش به خون مردم بی گناه آلوده باشد ابایی نداشته و آنرا وسیله ای برای رسیدن به اهدافش می شمارد./1405/9161/خ

 

 

 

ارسال نظرات