۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۶۷۶۵۴
امام جمعه اهل سنت جامعةالمصطفی واحد گرگان؛

خطر افراط در محبت و ثروت در قرآن گوشزد شده است

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه این هفته جامعةالمصطفی واحد گرگان، با حضوراستادان و طلاب این واحد برگزار و امام جمعه اهل سنت جامعةالمصطفی واحد گرگان گفت: در قرآن، خطر افراط در محبت و ثروت گوشزد شده است.
استاد نصيب الله عمر اف،امام جمعه اهل سنت جامعةالمصطفي واحد گرگان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، در خطبه اول این نماز، استاد نصیب الله عمر اف، از استادان اهل سنت این واحد به موضوع اعتدال در قرآن پرداخت و گفت: قضیه مال و ثروت دنیایی از بزرگ‌ترین قضایایی که دین اسلام از ابعاد مختلف مورد توجه و عنایت قرار داده است، چرا که مال و ثروت همانند آبی است که در شاخ و برگ‌های درخت حیات جریان دارد و یا همانند خونی است که در جسم انسان جاری است.
وی ادامه داد:‌ مردم در موضوع مال و ثروت رویکردهای گوناگونی دارند که در ابعاد سه گانه کسب، پس انداز و خرج آن خود را نشان می‌دهد.
استاد عمر اف خاطرنشان کرد:‌ بدون تردید اکثریت مردم جهان از قدیم تا به امروز در این مسأله نه از آن راهی حرکت کرده‌اند که اسلام و قرآن بدان فرا خوانده است، بنابراین قرآن کریم خطر این انحراف را مکررا گوشزد کرده و تبیین راه صحیح در این مسأله را در دستور کار خویش قرار داده است.
وی در ادامه برای بررسی این موضوع، روشی را که قرآن کریم اتخاذ کرده است را پی گرفت و بحث را از دو زاویه تبیین مسیر انحرافی و بازگویی راه اعتدال بیان کرد.
امام جمعه این هفته گرگان، با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، اظهار داشت: آیات متعدد قرآن در مورد خطر فرو رفتن در جمع آوری ثروت و افراط در محبت مال و ثروت را گوشزد کرده و چنین افرادی را مورد مذمت قرار داده است.
استاد جامعةالمصطفی واحد گرگان در خطبه دوم خود نیز این موضوع، را به زبان عربی با نقل قول از سخنان و فتواهای علما و امامان مذاهب مختلف اسلامی بیان کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات