۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۶۶۸
امام جمعه آمل:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای نظارتی که دین مبین اسلام در جامعه معرفی می کند و آن را ضامن سلامت جامعه می داند انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، امام جمعه آمل عصر امروز امروز  در نخستین ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آمل، گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای نظارتی که دین مبین اسلام در جامعه معرفی می کند و آن را ضامن سلامت جامعه می داند انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای شود.

 

امام جمعه آمل گفت: هر فردی مسؤول است که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند و هر کسی در هر مقام و مسؤولیتی که باشد چنان چه منکری انجام دهد، همه افراد جامعه باید او را باز دارند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که اگر این وظیفه به خوبی با همه ویژگی ها در جامعه اجرا شود به یقین آن جامعه به سمت اصلاح امور پیش می رود، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به نحو شایسته ای در جامعه اجرایی شود که خواسته همگان است.

 

وی با تاکید بر این که امر به معروف ونهی از منکر نقش مهمی در کاهش جرائم دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه نهادینه شود پایبندی به قانون و مقررات برای همه یک امر مسلم می شود.

 

رییس ستاد اجرایی امربه معروف و نهی از منکر شهرستان آمل با اشاره به این که  امر به معروف و نهی از منکر نقش ارزنده ای دارد که باید آثار والای آن در جامعه تبیین شود، گفت: اگر می خواهیم احکام در جامعه اجرا شود انسان ها باید احساس مسؤولیت کنند و امامان ما بزرگ ترین عامل امربه معروف بودند و همه کینه هایی که با ائمه داشتند بدین واسطه بوده است.

 

مسلم مسلمی، فرمانده سپاه ناحیه آمل نیز در این جلسه با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه، گفت: کوچک ترین کاری که باعث خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی شود بخشودنی نیست؛ چرا که معتقدیم این نظام مقدس با هدایت الهی امام راحل و تلاش و همت ملت شجاع و بزرگ ایران اسلامی به وجود آمد و بزرگ ترین منکر یعنی نظام طاغوت را از این سرزمین برداشتند و بزرگترین معروف را که همانا نظام الهی است در ایران حاکم کردند.

 

وی ادامه داد: امر به معروف از واجبات و اساس شریعت اسلام و برترین عبادت ها است و از آن جایی که یک کار حساس و دقیق است باید تلاش شود تا در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه گسترش یابد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آمل با تاکید بر این که همه دستگاه های اجرایی، مردم و اقشار مختلف باید به احیاء شدن امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند، گفت: هر اندازه در احیای این فریضه اخلاص باشد اثر گذاری بیشتری را نیز دارد.

 

مسلمی در پایان گفت: در شرایط کنونی که برنامه‌ریزی‌های ایادی استکبار جهانی علیه ایران در محورهای مختلفی  صورت می گیرد، غفلت و بی‌تفاوتی به امر معروف و نهی از منکر آسیب جدی و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد./950/پ202/ش

ارسال نظرات