۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۶۸۲۳۵
امام جمعه کرمان:

مصلحت نظام در قانون‌مداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با بیان این که شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیدا هیچ تعارفی ندارد، گفت: شورای نگهبان در روند احراز یا رد صلاحیت افراد برای کاندیدا شدن در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از هیچ چیز چشم پوشی نکرده و مصلحت نظام را در قانون مداری می بیند.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام علی(ع) این شهر، در ابتدای خطبه ها مردم و خود را به رعایت و کسب تقوای الهی دعوت نمود و با اشاره به سالروز ولادت جانشین بلافصل پیامبر(ص) امام علی(ع) خاطرنشان کرد: مظهر حق و عدالت و کمالات انسانی در سیره امام متقیان علی(ع) روشنایی بخش در زندگانی عموم مردم جهان است و می توان تمامی کمالات انسانی را به معنای واقعی از زندگی این بزرگوار آموخت.

امام جمعه کرمان فتح و آزادی خرمشهر را نویدی برای استقلال کشور ایران دانست و اظهار داشت: این پیروزی بزرگ در سایه ایثار و فداکاری و مقاومت جمع مردم و جوانان این مرز و بوم نصیبمان شد و باید این روز را برای نسل جوان زنده کرد.

وی به دین داری و اخلاق مداری کشور ایران در عرصه های مختلف اشاره کرد و ضعف آمریکا را نداشتن همین معیار ها دانست و تصریح کرد: آمریکا از ارزش های انسانی چیزی نمی داند و شاهد کشتار های بی رحمانه ای را در ایالات مختلف این کشور هستیم.

جعفری در ادامه بیان کرد: آمریکا در داخل دچار آشفتگی و بی اخلاقی شده و حتی کلیساهای موجود در آمریکا به وضع ننگینی به سر می برند و کشیش های این کلیساها به اعمال زشتی رو آوردند که از ذکر آن شرم دارم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان از دیدار خود با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: ما باید به سخنان رهبری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بدون هیچ تأثیری از بیگانه عمل نماییم و به گفته حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر این که این انتخابات جنبه بین المللی دارد، در چشم جهانیان خلق حماسه سیاسی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: احراز صلاحیت کاندیدا از سوی شورای نگهبان یک امر صحیح و درست است و شورای نگهبان در روند احراز یا رد صلاحیت افراد برای کاندید شدن در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از هیچ چیز چشم پوشی نکرده و مصلحت نظام را در قانون مداری می بیند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: به رادیوهای بیگانه گوش ندهید، زیرا اطلاعات آنها دقیق نیست و صداقت ندارند و به حرف بعضی از قشرهای داخل کشور گوش نکنید که فکرهایی در سرشان بوده و به آن اهداف نمی‌رسند و سر و صدا راه می‌اندازند.

امام جمعه کرمان در خصوص نامزدی که به علت کهولت سن و ناتوانی جسمی احراز صلاحیت نشده، اظهار داشت: بعضی از شبکه های بیگانه و منافقین داخلی در مورد نامزدی که به خاطر ناتوانی جسمی مورد صلاحیت شورای نگهبان قرار نگرفته طوری تبلیغ می کنند که انگار آسمان به زمین آمده است.

وی درادامه با اشاره به کسانی که احراز صلاحیت نشدند افزود: آن ها مورد احترام و اعتماد مسؤولان و مردم هستند و این احراز نشدن در امر ریاست جمهوری است نه در اعمال دیگر زندگی آنها.

جعفری در پایان تأکید کرد: باید به عملکرد نامزدها نگاه کنیم که کدام یک برای کار اجرایی لیاقت بیشتری دارند و بدون خط‌بازی و هوای نفس فرد اصلح را انتخاب کنیم./9703/پ201/س

 

ارسال نظرات