۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۷۱۹۲۶
آیت‌الله کعبی:

پیام انتخابات بازنمایی اعتماد کامل ملت به نظام است/ پایان رقابت‌ها آغاز عزم ملی برای حل مشکلات باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در این انتخابات قانون گرایی گفتمان قالب بود، گفت: پس اعلام رسمی و نهایی انتخابات از مراجع رسمی حل مشکلات و انجام وعده‌های انتخاباتی بدون فوت وقت باید در دستور کار منتخب ملت قرار گیرد.
آيت الله کعبي
آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشکر از آحاد ملت انقلابی و ولایت مدار ایران به خاطر حضور پر شور و خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خردادماه، گفت: پیام انتخابات بازنمایی اعتماد کامل ملت ایران به نظام اسلامی است.
حضور همه سلایق در انتخابات نشان دهنده بی نتیجه بودن هیاهوی غرب است
وی با بیان این‌که انتخابات تثبیت و افزایش اقتدار داخلی و خارجی نظام اسلامی را به دنبال دارد، ابراز کرد: در انتخابات 24 خرداد همه سلائق حضور پر شور و فعالی داشتند و نشان دادند که هیاهوی غرب و نظام سلطه که تلاش برای القای یأس و ناامیدی مردم داشتند، بی نتیجه بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور پر شور و حماسی ملت در انتخابات که نشانگر دموکراسی واقعی بود فتنه 88 را به گورستان تاریخ سپرد.
حضور حماسی مردم در انتخابات پاسخی به لبیک رهبری بود
آیت‌الله کعبی با بیان این‌که انتخابات 24 خرداد بازتأکیدی بر سلامت نظام انتخاباتی و ساز و کار آن بود، گفت: ‌همه کسانی که می گفتند برخی از مردم به دلیل حوادث سال 88 با نظام قهر کرده‌، مشاهده کردند سلایق مختلف با حضور در انتخابات اعتماد خود به ساز و کار انتخابات را نشان دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که انتخابات 24 خرداد رفراندوم دیگری برای تأیید نظام اسلامی بود، اظهار کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات پاسخی به لبیک رهبری برای خلق حماسه سیاسی بود.
قانون گرایی گفتمان قالب انتخابات
وی با اشاره به این‌که برای رهبر معظم خلق حماسه سیاسی در انتخابات مهم بود، ابراز کرد: این امر به فضل الهی محقق شد و بیانگر پیروزی ملت و رهبری در برابر سلطه گران و بدخواهان نظام بود.
حل مشکلات و انجام وعده‌های انتخاباتی باید در دستور کار منتخب ملت قرار گیرد
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در این انتخابات قانون گرایی گفتمان قالب بود، گفت: پس اعلام رسمی و نهایی انتخابات از مراجع رسمی حل مشکلات و انجام وعده‌های انتخاباتی بدون فوت وقت باید در دستور کار منتخب ملت قرار گیرد.
آیت‌الله کعبی ادامه داد: اختلاف سلیقه میان طرفداران نامزدها، جناح‌ها، گروه‌ها، سلیقه‌ها و آحاد مردم نباید سبب کدورت شود، چون همه در چارچوب مبانی اسلامی و برای اعتلای ایران و اسلام برای حل مشکلات داخلی و مسائل اقتصادی رأی دادند.
همه کسانی که بر اساس حجت شرعی رأی داده‌اند مأجور هستند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: هر کسی بر اساس حجت شرعی رأی داده باشد چه نامزدش رأی آورده چه رأی نیاورده باشد مأجور است و نباید افراد را به خاطر رأی دادن به یک نامزد تخطئه کرد.
آیت‌الله کعبی اظهار کرد: پایان رقابت‌های انتخاباتی باید آغاز عزم و اراده ملی برای ساخت کشور و حل مشکلات اقتصادی باشد.
نظام اسلامی الگوی مردم سالاری و دموکراسی است
وی با بیان این‌که فارغ از نتیجه انتخابات هر کسی که به تکلیف خود عمل کرد پیروز نهایی است، انتخابات است، گفت: نظام جمهوری اسلامی نشان داد که الگوی مردم سالاری واقعی و دموکراسی حقیقی است؛ مردم کشورهای منطقه و جهان در حسرت چنین انتخاباتی هستند و اگر اراده ملت ما بر کشورهای منطقه حاکم شود بساط آمریکا و صهیونیسم برچیده خواهد شد.
انتخابات هرگز استراتژی‌های ثابت جمهوری اسلامی را تغییر نمی‌دهد
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انتخابات باید موجب افزایش اقتدار ملی و ایستادگی در برابر مستکبران باشد،‌ ابراز کرد: این انتخابات هرگز استراتژی‌های ثابت جمهوری اسلامی را تغییر نمی‌دهد بلکه استراتژی‌های ثابت نظام را در عرصه بین الملل باید تقویت کند.
استکبار ستیزی و تبعیت از ولایت فقیه جزو اصول ثابت نظام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استکبار ستیزی را یکی از اصول ثابت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند از اصول ثابت انقلاب که استکبار ستیزی، توجه به مردم مظلوم منطقه، مبارزه با اشرافیت گرایی، عدالت خواهی، عمل به مرّ قانون، اسلام خواهی و توجه به فقاهت است، عدول کند.
آیت‌الله کعبی بیان کرد: در چارچوب مبانی نظام اسلامی و زیر نظر ولایت فقیه بر طبق اصل 57 قانون اساسی با انسجام و هم افزایی راهبرد ملت با تقویت انسجام داخلی می‌تواند پشتوانه مناسبی برای اقتدار نظام در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد./927/ت301/ج
ارسال نظرات