۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۹۷۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

استفاده از افراد ارزشی در کابینه مورد توجه منتخب مردم قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در نخستین دیداری که با رییس جمهور منتخب خواهم داشت بر استفاده از افراد ارزشی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و توجه بیشتر به کانون‌های مساجد تأکید خواهم کرد.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن مبنی بر نبرد حق و باطل از آغار خلقت، گفت: بهره‌مندی و عدم بهره‌مندی انسان از رحمت الهی سبب قرار گرفتن در جبهه حق و باطل می‌شود.
 
وی با بیان این‌که هر چه انسان شناخت و معرفت بیشتری نسبت به حقایق داشته باشد به همان میزان به خداوند و آیات او هم نزدیک‌تر می‌شود، گفت: معجزه بودن قرآن نیز با درک این حقیقت ثابت می‌شود که پیامبر اکرم(ص) این کتاب آسمانی را در شرایطی عرضه کرد که نه آموزگاری داشت و نه عربستان آن روز محیط دانش بود.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هجمه‌های فرهنگی غرب علیه اسلام و ایران را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: جنگ میان حق و باطل شدت یافته و ابزارهای دشمنان هم بواسطه پیشرفت دنیا، پیشرفت کرده است.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای هجمه‌های فرهنگی و مفاسد را به خانه‌های مسلمانان وارد می‌کنند، گفت: همه باید بدانیم سرانجام وعده‌های الهی تحقق می‌یابد و پیروزی با جبهه حق خواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: کسانی که خالصانه در کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند امدادهای الهی و توجهات خداوند نصیب شان می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که در اسلام هیچ‌گاه جهاد تعطیل نمی‌شود، گفت: هرچند ممکن است شکل آن در قالب‌های نظامی، فرهنگی و جهاد با نفس تغییر کند.
این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که کار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تلاش برای جذب جوانان به سمت برنامه‌های مذهبی و قرآنی نیز نوعی جهاد فرهنگی است، ابراز کرد: از این رو ضرورت دارد در مقابل شبهات و مفاسد اخلاقی که غرب در پی ترویج آن است بایستیم.

 

وی بر ضرورت توجه به اوغات فراغت تأکید کرد و اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در این زمنیه بیشتر فعالیت کنند چون اوقات فراغت دانش آموزان از جمله لغزش‌گاه‌هایی است که شیطان از آنها استفاده می‌کند و باید به خوبی این ایام را با اقدامات فرهنگی و ورزشی برای آنها پر کرد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  بیان داشت: در نخستین دیداری که با رییس جمهور منتخب خواهم داشت بر استفاده از افراد ارزشی برای پست های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و توجه بیشتر به کانون‌های مساجد تأکید خواهم کرد./927/پ202/ج
 

ارسال نظرات