۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۵۲۸

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه های تابستانه از سوی جبهه فرهنگی انقلاب مشهد، جلسه بازخوانی خاطرات اعتکاف، مراسم تجلیل از فعالان مذهبی و قرآنی استانی و کشوری عرصه رسانه ملی در مشهد و فراخوان جشنواره فرهنگی هنری عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فردوسی مشهد، در آستانه ولادت امام عصر (عج)، جلسه بازخوانی خاطرات اعتکاف با هدف برنامه ریزی برای زندگی با حضور استاد نخاولی برگزار شد.

 

حجت الاسلام نخاولی در این جلسه با اشاره به اهمیت تأمل در قرآن، بیان کرد: قرآن کتاب آسمانی است و تفکر در عبارات و کلمات قرآن لازم است.

 

وی با تفسیر آیاتی که در مورد امام عصر(عج)ا ست، افزود: شب قدر رابطه مستقیمی با حضرت حجت(عج) دارد و هفت آیه از آیات قرآن درباره نقش ایرانیان در آخرالزمان و ظهور امام عصر(عج) آمده است.

 

حجت الاسلام نخاولی با بیان این که منتظران ظهور وظیفه خطیری بر دوش دارند، اظهار داشت: زمینه سازی برای ظهور و نقش آفرینی برای آن، نیاز به برنامه ریزی در زندگی دارد.  

 

برگزاری کارگاه های تابستانه ازسوی جبهه فرهنگی انقلاب مشهد

محمدجواد میری، مدیر جبهه فرهنگی انقلاب مشهد از برگزاری دوره آموزش مهارتی معرفتی در این مرکز خبر داد و گفت:  این دوره با همکاری قرارگاه ولی امر به صورت کارگاهی در ایام تابستان ویژه عموم خواهران و برادران علاقمند و با تخفیف ویژه برگزار می شود.

 

وی، منطق و مغالطات، اندیشه امام خمینی(ره)، اندیشه شهید مطهری(ره)، نویسندگی، تاریخ اسلام و تولید انیمشین را از عناوین این دوره عنوان و تصریح کرد: علاقمندان تا دهم تیرماه می توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.valaa.ir و شماره تلفن 7293408 -0511 در ساعات 9 تا 12 صبح نام نویسی کنند.

 

آموزه های دینی اسلام گستره جهانی دارد

 در آستانه ماه مبارک رمضان از فعالان مذهبی و قرآنی استانی و کشوری در عرصه رسانه ملی شبکه پایتخت معنوی ایران اسلامی  در محل مسجد و مجتمع فرهنگی رضوان صداوسیمای خراسان رضوی تجلیل شد.

 

موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، گفت: همه ملزومات هنری در رسانه ملی باید در خدمت ترویج مکتب اهل بیت(ع) باشد، در غیر این صورت رسانه ملی فلسفه وجودیش را از دست می دهد.

 

وی ادامه داد: در سپهر رسانه ای امروز فرهنگ تشیع و اهل بیت آن قدر غنی و پر بار است که حرف های بسیاری برای گفتن دارد به طوری که ماهیت رسانه ای غرب را دچار چالش جدی کرده است. رسانه هایی  که جز  نابودی بنیان خانواده و ترویج  رذایل اخلاقی عملکرد دیگری ندارند.

 

وی افزود: در مدل امروز رسانه دینی، مدلی از رسانه اخلاق محور و  خانواده محور که با فطرت انسانی عجین است، ارائه شده که این الگو مرهون آموزه های دینی و قرآنی ما است.

 

قائم مقام سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از بیانات خود به بایدها و نبایدهای رسانه دینی اشاره و تصریح کرد: قدرت رسانه فرهنگ سازی و جریان سازی است و ما باید از این فرصتی که در اختیار داریم در سطح ملی و جهانی به نحو احسن استفاده کنیم. امکان برجسته سازی موضوعات، الگوسازی، هم ذات پنداری و استفاده از زبان هنر در جهت گسترش و توسعه معارف دینی، تغییر گرایش ها و باورها، تفسیر موضوعات قرآنی در قالب هنر، امکانی است که رسانه در اختیار ما گذاشته و ما باید از این فضای مجازی برای ترغیب مخاطب به بهترین نحو  استفاده کنیم.

 

موسوی مقدم تغییر نگرش ها، گرایش ها و رفتارهای مخاطبان و رفع ابهامات و شبهات درصورت ارائه مفاهیم و آموزه های دینی مخاطبان، عدم توقف مخاطب در رسانه و فعال نمودن ذهن مخاطب و هدایت او به سمت مراکز علمی و محافل دینی، تبیین مسائل اصولی و بنیادی دینی و توجه به مخاطب عام، رعایت حدود و ثعور شرعی، حفظ قداست امور قدوسی را از جمله بایدهای رسانه دینی برشمرد.

 

وی همچنین عدم ورود در موضوعاتی که در آن اجتهاد کامل نیست، فدا کردن باطن دین به دلیل ارائه جاذبه های ظاهری آن در رسانه، توجه به احساسات و ظواهر و غفلت از خردگرایی و عقل گرایی به عنوان دو منبع سرچشمه بشری، عدم ارائه تصویری کاریکاتوری از آموزه های دینی و استفاده بیش از حد از تخیل در حوزه معارف دینی را به عنوان نبایدهای رسانه ملی از آن یاد کرد.

 

وی در بخشی دیگری از سخنان خود از اعتماد به عنوان بزرگترین سرمایه رسانه ملی یاد و تصریح کرد: آموزه های دینی ما گستره جهانی دارد و به خوبی می تواند خلاء های جریان فکری لیبرالیسم غربی را پر کند.

 

حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی  نیز در این مراسم از رسانه دینی به عنوان  متولی انتشار و طرح مباحث پاک و سالم و غنی مکتب فکری تشیع و پیام رسان مکتب غنی اهل بیت یاد کرد و افزود: هنر فاخر و اصیل هنری است که جامعه را به سوی اندیشه های توحیدی هدایت و نور پر فروغ دینی و اسلامی را منتشر کند.

 

در پایان این مراسم از فعالان قرآنی  و کارشناسان دینی و مذهبی  و قاریان و مداحان اهل بیت و کارشناسان مذهبی و دانشمندان علوم دینی و مذهبی به عنوان چهره های خدوم و تأثیرگذار در عرصه مسائل دینی در رسانه ملی شبکه پایتخت معنوی ایران اسلامی تقدیر شد. همچنین در ابتدای این مراسم از استاد فقاهت و حکمت، مرحوم حضرت آیت الله العظمی زنجانی(ره) در حضور اعضاء بیت ایشان قدردانی و لوح ویژه ای اهدا شد.

 

فراخوان جشنواره فرهنگی هنری دیدار با موضوع حج عمره و عتبات عالیات

مسؤول آموزش بعثه مقام معظم رهبری در خراسان از اعلام فراخوان جشنواره فرهنگی هنری دیدار با موضوع حج عمره و عتبات عالیات خبر داد و گفت: علاقمندان از از اول تیر تا 25 تیرماه می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنت   www.didar.hajj.ir نامو نویسی کنند.

 

وی افزود: آثار ارسالی می بایست در قالب عکس، کلیپ، نماهنگ، ادبیات، آثار حجمی و المان های مذهبی، پوستر و تصویرسازی و  اینفوگرافی باشد.

 

حجت الاسلام حاج ابراهیمی با بیان این که شرکت برای عموم مردم بلامانع است، گفت: مولفه ها و قوانین و مقررات هر بخش به زودی در پایگاه فوق اعلام می شود.

 

وی یاداور شد: جشنواره فرهنگی هنری دیدارهمزمان با هفته حج شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

 

 

وقف جوان 36 ساله مشهدی

بزرگترین وقف امسال شامل 18 واحد آپارتمان توسط جوان 36 ساله در مشهد به ثبت رسید.

 

واقفین خیر اندیش یک پسر و پدر بزرگترین وقف سال جاری را در مشهد به ثبت رساندند. این واقفین که حاضر نشدند اسمی از آنان در رسانه ها درج شود، قصد دادن آمار و ارقام را نداشتند.

 

این گزارش حاکیست این موقوفه شامل 18 واحد آپارتمان در متراژهای 75، 95 و 110 متر است که ارزش ریالی آن بر اساس برآورد سال گذشته سی میلیارد ریال برآورد شده است.

 

این واقف 36 ساله که تمامی این آپارتمان ها به نام وی ثبت شده بود، انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی، آموزشی، پژوهشی و قرآنی در مراکز حوزوی و در راستای ترویج اسلام ناب و مذهب شیعه اثنی عشری را در اولویت وقف خود قرار داد.

 

وی یادآور شد: در ادامه از محل درآمد این موقوفه جهت امرارمعاش، ازدواج، مسکن، درمان، تحصیل، خدمات قرض الحسنه ای به نیازمندان مساعدت شود. این پدر و پسر که کارهای خیر فراوانی انجام داده اند، تولیت این موقوفه را بر عهده گرفته اند./930/د101/ش

ارسال نظرات