۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۷۳۹
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

سلسله نشست های گفتمان دینی در مساجد خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری سلسله نشست های گفتمان دینی در این استان ویژه ماه مبارک رمضان خبرداد.
سلسله نشست هاي گفتمان ديني

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماهی بزرگ برای مسلمانان جهان است، تصریح کرد: با توجه به تنوع برنامه ها در ماه مبارک رمضان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اقدام به برگزاری سلسله جلسات گفتمان دینی در مساجد خواهد کرد.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که در این جلسات موضوعات گوناگون بررسی می شوند، اظهار داشت: بررسی و نقد شبهات فرقه های انحرافی به ویژه وهابیت، پرسش و پاسخ دینی، تبیین احکام الهی و تفسیر قرآن کریم موضوعات سلسله جلسات گفتمان های دینی خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نشست ها با توجه به تعداد مساجد در هر منطقه برگزار و ویژه اقشار گوناگون مردم خواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر این که جایگاه فرهنگ گفتوگوی دینی باید در جامعه گسترش پیدا کند، بیان داشت: نشست های گفتمان دینی خواهان گستردگی مطلوب در جامعه است؛ چرا که زمانی این مسأله تحقق پیدا می کند که دستگاه های اجرایی و نهاد های مردم نهاد در این امر مهم سهیم باشند.

وی با بیان این که برگزاری گفتمان دینی در سطح جامعه مسأله ای ضروری و اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به پرسش ها و شبهات فکری، اعتقادی و سیاسی نسل جوان و همچنین بالا بردن آگاهی آنان از مسایل روز جامعه از اهداف برگزاری گفتمان های دینی است./9458/ت302/غ

ارسال نظرات