۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۷۵۱۵۴
نماینده مردم اردکان در مجلس:

حفظ هویت ایرانی مسلمان در مقابل تجدد و فلسفه غرب ویژگی داوری اردکانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل تجلیل از دکتر داوری اردکانی این است که تلاش او حفظ هویت انسان شرقی مسلمان در مقابل غرب زدگی است تا دچار خودباختگی نشود و امثال او ایرانی مسلمان را در مقابل هویت غربی حفظ کردند و این کار بزرگ داوری است که تجلیل از وی به‌واسطه این نقش است.
دکتر محمد رضا تابش، نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد رضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عصر روز یک‌شنبه شانزدهم تیرماه در جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ، دکتر رضا داوری اردوکانی که در فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد، با اشاره به این‌که زیور جان دکتر داوری فرهنگی است، گفت: دکتر داوری عالمی اخلاقی، بسیار با ادب و نسبت به اساتید خود بسیار خاضع بوده است.

وی با اشاره به این‌که داوری اردکانی در عرصه علم و دانش مقام و مرتبتی والا دارد، افزود: وی استاد برجسته دانشگاه و استاد چند نسل از دانشجویان است که برخی از آنها امروز از شخصیت‌های این کشور هستند.

تابش بیان داشت: دلیل تجلیل از داوری اردکانی این است که تلاش او حفظ هویت انسان شرقی مسلمان در مقابل غرب زدگی است تا دچار خودباختگی نشود و امثال او ایرانی مسلمان را در مقابل هویت غربی حفظ کردند و این کار بزرگ داوری است که تجلیل از وی به‌واسطه این نقش است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دکتر داوری اردکانی را یک فیلسوف دین باور عنوان کرد و گفت: وی تلاش کرده تا هویت انسان شرقی در مقابل تجدد و فلسفه غرب حفظ شود./956/پ202/ص

ارسال نظرات