۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۲۷۷

بیش از 90 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی میزبان طرح نشاط معنوی هستند

خبرگزاری رسا ـ بیش از 90 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی، میزبان برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستند.
طرح نشاط معنوي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در نشست خبری ظهر امروز با موضوع معرفی برنامه های طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی اظهار داشت: 95 امامزاده و بقعه متبرکه مجری طرح نشاط معنوی برای غنی سازی اوقاف فراغت دانش آموزان در بقاع متبرکه هستند.

 

وی گفت: امسال برای چهارمین سال پیاپی این طرح در امامزادگان استان برگزار می شود و ثبت نام آن از هشتم تیرماه آغاز شده است و این طرح تا 25 مردادماه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: آمار ثبت نامی ها با 4614 نفر تاکنون 94 درصد رشد را نسبت به سال گذشته داشته است و دانش آموزان در مقطع ابتدایی دو هزار و 160 نفر، مقطع راهنمایی یک هزار و 582 نفر، مقطع دبیرستان 668 نفر و مقاطع بالاتر 204 نفر ثبت نام کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش دانش آموزان مقطع دبیرستان در سال جاری نشان از تنوع کلاس ها و تامین نیازهای اوقات فراغت جوانان را دارد که سال گذشته 338 نفر در مقطع دبیرستان در این طرح ثبت نام کرده بودند.

 

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: در طول هفته در استان 465 ساعت کلاس های آموزشی، 199 ساعت فوق برنامه و 106 ساعت کلاس های ورزشی در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد : این کلاس ها توسط 178 مربی در سطوح مختلف برگزار می شود که 93 نفر از این اساتید روحانیون اعزامی از قم، مشهد و بومی شهرستان می باشد.

 

وی گفت: شهرستان نیشابور با دارا بودن 23 پایگاه، مشهد 11 پایگاه و سبزوار با 5 پایگاه بیشترین پایگاه ها را در سطح استان در طرح نشاط معنوی دارند که یکی از دلایل آن وجود امامزادگان و بقاع متبرکه بیشتر در این شهرستان ها است.

 

81 بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح ضیافت الهی است

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه از برگزاری طرح ضیافت الهی و میزبانی 81 بقعه متبرکه و امامزاده خبر داد و افزود: این طرح نیز برای چهارمین سال متوالی در امامزادگان استان به صورت همزمان با کل کشور برگزار می شود.

وی گفت: طرح ضیافت الهی از 19تیرماه تا 19 آبان ماه برگزار می شود و ویژه برنامه های متعددی را شامل می شود.

 

مدیر طرح ضیافت الهی استان بیان کرد: محفل انس با قرآن کریم در 55 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می گردد که در هر شهرستان با همکاری فرمانداری شهرستان یک محفل به صورت برجسته و با حضور قاریان مصری و عراقی برگزار خواهد شد.

 

وی از حضور دو قاری برجسته بین المللی مصری و عراقی در استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: استاد محمود شحات انور از مصر و میثم تمار از عراق طی ماه مبارک رمضان در استان به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: 93 روحانی این طرح را همراهی خواهند کرد و نماز جماعت صبح در 23 بقعه متبرکه، نماز ظهر و عصر در 56 بقعه متبرکه و مغرب و عشاء در 53 بقعه برگزار می شود.

 

وی در خصوص برگزاری خیمه های معرفت در امامزادگان گفت: خوشبختانه از این برنامه توسط زائرین استقبال خوبی شده است و فرصت تعامل و گفت و گو و تعامل چهره به چهره برای زائرین در یازده بقعه متبرکه فراهم شده است.

مدیر طرح در استان ادامه داد: 52 سخنرانی روزانه و 18 نمایشگاه اختصاصی ماه مبارک رمضان برپا می شود و 70 بقعه متبرکه مراسم لیالی قدر را برگزار خواهند کرد.

 

وی گفت: کلاس های معارف قرآنی و تفسیر در 61 بقعه متبرکه و ترتیل و جزء خوانی در 59 بقعه متبرکه برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف استان در پایان گفت: استان موقوفات گسترده ای دارد که بیش از 70 درصد این موقوفات با نیت عزاداری سرور و سالار شهیدان و اطعام عزاداران حسینی است ولی متاسفانه با وجود قرآنی بودن استان موقوفات قرآنی جزو کمترین موقوفات استان است.

 

در ادامه حجت الاسلام سعید آخوندی اظهار کرد: در طی ماه مبارک رمضان نمایشگاه بین المللی قرآن را خواهیم داشت که اداره اوقاف استان فعالیت های قرآنی خود را معرفی خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ثبت نام سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، ثبت نام طرح ملی حفظ حضوری و غیرحضوری قرآن و حضور قاری مصری و عراقی در نمایشگاه از فعالیت های این اداره کل در نمایشگاه خواهد بود./930/د102/س

ارسال نظرات