۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۳۶۴
حجت الاسلام رفعتی:

انتظار حوزه و مراجع از آقای روحانی بیش از رؤسای جمهور پیشین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم از دولت جدید خواست در حمایت از برنامه های دینی کشور جدی باشد و گفت: بایستی به دغدغه هایی که مراجع معظم تقلید و حوزویان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند توجه شود.
حجت الاسلام عباس رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که رییس جمهور منتخب خود حوزه است، اظهار داشت: امید می رود که رابطه بین دولت و مراجع، حوزه ها و علما بهبود پیدا کند.

وی بهبودی این رابطه را در گرو توجه به دغدغه های مراجع، علما و حوزه ها دانست و گفت: دغدغه هایی که ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند باید در عرصه های مختلف لحاظ شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حمایت جدی دولت از برنامه های دینی کشور می تواند ارتباط بین دولت و حوزه ها را تقویت کند، ابراز داشت: برای این کار باید برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام رفعتی افزود: دولت برخاسته از حوزه های علمیه است، حوزه ها نیز همواره پشتیبان این نظام هستند؛ همان گونه که حوزه ها پشتیبانی فکری و معنوی دولت را به عهده دارند دولت هم پشتیبانی مادی و پشتیبانی های لازم دیگر را متقابلا از حوزه های علمیه داشته باشد.

وی با پیشنهاد انتخاب فردی به عنوان نماینده ویژه، مشاور عالی یا نماینده رییس جمهور در امور حوزه ها، روحانیت و مراجع گفت: به نظر می رسد با این کار ارتباط  تنگاتنگ می شود؛ نقطه نظرات دو طرف رد و بدل می شود، این نظرات می تواند در برنامه ریزی ها و اجرا مدنظر قرار گیرد؛ این امر می تواند ارتباط ها را تقویت و انتظارات را برآورده کند.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: انتظارات حوزه های سراسر کشور و روحانیت از دولت یازدهم فراتر از دولت های پیشین است.

حجت الاسلام رفعتی با بیان این که بین دولت دهم و حوزه های علمیه روابط سردی برقرار بود، گفت: حوزه های علمیه به ویژه مراجع و بزرگان حوزه در این سال های اخیر نسبت به دولت دهم دلخوری هایی داشتند.

وی برای موفقیت دولت جدید ابراز امیدواری کرد و گفت: ان شاءالله بتوانند بر اساس قانون اساسی و نظام سیاسی اسلام عدالت را در جامعه پیاده کنند، فرهنگ دینی را حاکم کرده و اقتصاد را به صورت اسلامی شکوفا کنند و مردم را از تنگنای معیشتی خارج کنند.

استاد حوزه علمیه قم درباره سیاست خارجی دولت جدید، بیان داشت: باید بر اساس عزت، مصلحت و حکمت ارتباطات بسیار خوبی با همه کشورهایی که حق و حقوق ایران را به رسمیت می شناسند داشته باشند.

حجت الاسلام رفعتی در پایان گفت: یقینا مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، روحانیت معظم بر خود وظیفه می دانند از نظام پشتیبانی کنند و بر این اساس رییس جمهور منتخب نیز مورد حمایت و پشتیبانی ایشان خواهد بود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات