۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۶۶۴

پنج‎شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان در آلمان و کشورهای شمال اروپا اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی هامبورگ و امام علی(ع) استکهلم سوئد اعلام کردند که پنج شنبه 11جولای اولین روز ماه رمضان در آلمان و کشورهای شمال اروپا محسوب می‎شود.
ماه مبارک رمضان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی هامبورگ و امام علی (ع) استکهلم سوئد در اطلاعیه هایی اعلام کردند که روز پنجشنبه 11 جولای اولین روز ماه مبارک رمضان در آلمان و کشورهای شمال اروپا به حساب می آید.

 

در اطلاعیه ای که مرکز اسلامی هامبورگ در همین ارتباط منتشر کرد آمده است: با توجه به تحقیقات گسترده مرکز اسلامی هامبورگ و اطلاعات دریافتی از مراکز متعدد و معتبر نجومی و با در نظر گرفتن معیارهای شرعی، بر اساس فتوای مراجع بزرگواری که رؤیت هلال ماه در منطقه را ملاک می دانند اطمینان به دست آمد که در کشور آلمان و کشورهای شمال اروپا روز پنجشنبه 11 جولای 2013 اول ماه مبارک رمضان خواهد بود و روز چهارشنبه آخر ماه شعبان به حساب می آید.


مرکز اسلامی استکهلم سوئد نیز در اطلاعیه خود خاطرنشان کرد: بنابر اعلام ستاد استهلال مرکز اسلامی امام علی (ع)، به دلیل عدم رؤیت هلال در استکهلم و دیگر شهرهای کشورهای اسکاندیناوی و با توجه به نظر اکثر مراجع عظام تقلید روز چهارشنبه 10 جولای برابر با آخرین روز از ماه مبارک شعبان بوده و روز پنجشنبه 11 جولای اولین روز از ماه مبارک رمضان سال 1434 قمری خواهد بود./990/د101/ک

ارسال نظرات