۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۵۹۶۲
نماینده خبرگان رهبری:

مسلمانان نسبت به توطئه انگلیسی صهیونیستی هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان منطقه نسبت به توطئه های انگلیسی و صهیونیستی گفت: آرزوی دشمن به راه افتادن جنگ مذهبی در منطقه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به حوادث تروریستی و بمب‌گذاری‌های متعدد در عراق اظهار داشت: تمامی این حوادث و توطئه‌ها با هدف تفرقه میان مسلمانان این کشور است.


وی با بیان این‌که هدف نهایی و آرزوی آمریکا و رژیم صهیونیستی به راه افتادن جنگ مذهبی در منطقه است، خاطرنشان کرد: دشمنان با کمترین هزینه می خواهند در منطقه مسلمان‌کشی راه بیاندازند، که در این بدبین کردن شیعه و سنی نسبت به یکدیگر در اولویت برنامه های فتنه‌انگیز مستکبران قرار دارد.


امام جمعه مراغه با بیان این که وقایع اخیر در کشورهای سوریه، مصر، عراق و لبنان حاکی از توطئه استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین ملل اسلامی، شیعیان و اهل سنت است، تصریح کرد: در هفته اخیر انفجارهای زیادی در منطقه شیعه نشین جنوب لبنان رخ داده که بر اثر آن تعداد زیادی از دوستداران اهل بیت و شیعیان به شهادت رسیده اند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان منطقه نسبت به توطئه های انگلیسی و صهیونیستی گفت: تمامی این توطئه‌‌چینی‌ها و اهداف تروریستی نشان از ترس و واهمه دشمنان از تحقق وحدت میان امت اسلامی است، اگر امروز شاهد شورش در ممالک اسلامی هستیم، نشان از دوری مسلمانان از وحدت است.


وی با بیان این‌که ایران اسلامی باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور اسلامی منطقه محسوب می شود، گفت: تمامی توطئه‌های ضدامنیتی دشمنان در داخل کشور خنثی شده است، اما باید نسبت به دیگر توطئه های ضداعتقادی و ضدفرهنگی دشمنان آگاه بود و اجازه نداد، برنامه براندازی نرم دشمن اجرایی شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به انتخابات پرشور و حماسی 24 خرداد ایران گفت: این انتخابات انقلاب اسلامی را بیمه کرد، این در حالیست که غرب همواره از دموکراسی و حقوق بشر دم می زند، اما هیچ گاه نسبت به دیکتاتوری شیوخ مرتجع عربی منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس واکنشی نشان نداده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب گفت: رضاخان قلدر در سال 1314، مردمی را که برای اعتراض به منع حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند به شهادت رساند، باید دانست که این ملت برای عفاف و حجاب شهید داده، نباید نسبت به پدیده بدحجابی و بی حجابی، بی تفاوت بود.


نماینده خبرگان رهبری رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها باید نسبت به امر حجاب و عفاف جوانان در جامعه توجه و اهتمام بیشتری کنند و زنان نیز باید زهرا گونه و زینب گونه در عرصه اجتماع حضور یابند./935/پ202/ب

ارسال نظرات