۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۲۳۹
آیت الله آل‌هاشم:

سبک زندگی ماه رمضان الگویی برای دیگر زمان‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: بایستی فضائل کسب شده در ماه ضیافت الهی را در دیگر ایام سال نیز مورد توجه قرار دهیم.
قرآن کريم

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اخلاق، گفتار و رفتار پسندیده مؤمنان در ماه مبارک رمضان، مورد هدف سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: باید ابتدا پاسخ این سؤال را یافت که چرا برخی از مردم تنها در ماه رمضان از رذایل و منکرات دوری می کنند.


وی با بیان این‌که نباید مسلمان یک ماه در سال بود، خاطرنشان کرد: بایستی فضائل کسب شده در ماه ضیافت الهی را در دیگر ایام سال نیز مورد توجه قرار دهیم، به عبارت بهتر سبک زندگی ماه رمضان در دیگر ایام سال فراموش نشود، چراکه سعادت حقیقی در گرو حراست از گوهری است که در بازار داد و ستد رمضان به دست آورده ایم.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر ضرورت حفظ حالات روحی و معنوی ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال گفت: روایتی از امام صادق(ع) رسیده که عبادات خود را باطل نکنید و آنها را حفظ کنید، از این رو نباید با آتش معصیت، عبادات خود را سوزاند، یا به عبارتی باید در حفظ این عبادات و اعمال ماه رمضان تلاش کرد.


آیت الله آل هاشم ماه مبارک رمضان را تمرین بندگی و عبودیت معرفی کرد و افزود: سیره و سلوک بزرگان دین می تواند ما را در پیمودن سریع مسیر بندگی در درگاه ربوبی یاری کند، بسیاری از ادعیه وارده در ماه مبارک رمضان نیز گویای این حقیقت است که از خدای متعال بخواهیم توفیق بندگی در همه حالات و لحظات را به ما عطا فرماید.


وی در ادامه با اشاره به این سؤال ‌که چرا گرایش به معروفات و دوری از منکرات در ماه مبارک رمضان مورد توجه است، اما در دیگر ایام سال مورد غفلت واقع می شود، گفت: اگر اعتقاد داریم که دروغ، غیبت، ربا، تهمت، ناسزاگویی، سوءظن، سخن‌چینی، فخرفروشی و دیگر رذایل اخلاقی مورد نکوهش آموزه های دینی است، چرا در دیگر ایام سال مورد فراموشی قرار می گیرد.


امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: مؤمن واقعی کسی است که توجه به آموزه های دینی را در همه حالات و لحظات مورد توجه قرار می دهد، حال ماه مبارک رمضان باشد و یا نباشد، البته توجه به ارزش ها و آموزه های دینی در این ماه رحمت و مغرفت فضیلتی مضاعف دارد، به شرطی که پس از ماه مبارک این فضائل را به سادگی از دست ندهیم.


آیت الله آل‌هاشم در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تطبیق شیوه زندگی خود با سبک زندگی اسلاکی دانست و گفت: همانگونه که در ماه رمضان حساسیت خاصی نسبت به مبطلات روزه داریم، باید دانست که خداوند متعال در همه حالات ناظر بر اعمال ما است، پس نباید اجازه داد گناهان آتشی برای خیرات کسب شده ماه رمضان باشد./935/ت302/س

ارسال نظرات