۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۱۰۵
امام جمعه اصفهان:

قضاوت عادلانه رهبر انقلاب درباره دولت تحسین همگان را برانگیخت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: تقدیر رهبر معظم انقلاب از رییس جمهور علی رغم انتقادهای وارد به دولت، نشان دهنده انصاف و عدالت شخص رهبری است و ایشان به درستی و دقت پرکاری، احیای شعارهای انقلاب اسلامی و خستگی ناپذیری دولت را مورد تقدیر قرار دادند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، خطبه اول را به ادامه و مرور بحث دو هفته قبل پیرامون نامه گرانسنگ امام علی علیه السلام به  فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام اختصاص داد و افزود: یکی از توصیه های مهم امام به فرزندش در مورد انتخاب همنشین و دوست است و امام به فرزندشان می گوید: اگر می خواهی به سعادت و خیر برسی باید با اهل خیر رفاقت کنی و چنانچه با اهل شر رفت و آمد کنی، یکی از آنها خواهی شد.

 

استاد حوزه علمیه در مورد سفارشات اسلام در مورد تاثیر دوست خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در حدیثی دوستان و هم نشینان انسان را راه تشخیص خلقیات انسان معرفی می کنند و می فرمایند چنانچه دوستان کسی متدین باشند می توان به تدین فرد اطمینان کرد و چنانچه اطرافیان فرد متدین نباشند نمی توان به این فرد مطمئن بود.

 

وی در مورد تاثیر رفتار والدین بر تربیت فرزندان اظهار داشت: فرزندان در خانواده بیش از دوستان تاثیر می پذیرند و توصیه من به والدین در این ماه رمضان این است که اگر توانایی روزه گرفتن ندارند از روزه خواری آشکار و عدم تفاوت قائل شدن بین حرمت و جایگاه این ماه با سایر ماه ها اجتناب کنند؛ چرا که در غیر این صورت والدین توقع نداشته باشند که فرزندان تربیت دینی داشته باشند.  

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان در مورد اهمیت  دوست باتقوا به آیه 67 از سوره زحرف اشاره کرده و افزود: خدا در این آیه می فرمایند: «در روز قیامت همه دوستان از یکدیگر فراری هستند، مگر دوستان باتقوا و پرهیزکار» و این آیه یک تذکر و محک جدی برای گزینش دوست در معرف دینی ما است. 

 

امام جمعه اصفهان خطبه دوم را به مناسبت های هفته گذشته و جاری اختصاص داده و افزود: جلسه رهبری با هیئت دولت جلسه حقیقتاً خوبی بود و تقدیر مقام معظم رهبری از رییس جمهور علی رغم انتقادهای وارد به دولت، نشان دهنده انصاف و عدالت شخص رهبری است و ایشان به درستی و دقت پرکاری، احیای شعارهای انقلاب اسلامی و خستگی ناپذیری دولت را مورد تقدیر قرار دادند و بنده به شخصه ارداتم به رهبری به دلیل این انصاف و موضع گیری بیشتر شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان در مورد جایگاه رفیع حضرت خدیجه(س)، عنوان داشت: صحبت پیرامون این بانوی بزرگ و مادر ائمه بسیار زیاد است و مجال آن در یک خطبه نیست ولی در وصف وی همین بس که پیامبر اکرم در زمان حیات و ممات این بزرگ بانو همواره وی را گرامی می داشت و سال وفات وی و ابوطالب را سال حزن و غم نامگذاری کردند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان در مورد میلاد امام حسن مجتبی(ع) و اکرام ایتام خاطرنشان کرد: این که این امام در بین اهل بیت به صفت کریم شناخته می شوند، نشان می دهد که امام در اکرام نیازمندان بسیار کوشا بوده اند و در روایات آمده است که درب مهمانسرای حضرت همیشه به روی نیازمندان باز بوده و ایشان با مهربانی و انفاق اموال خود به حال فقرا رسیدگی می کردند ./939/پ202/ب

ارسال نظرات